  • 51. Data: 2009-07-09 11:15:52
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 13:10:21 +0200, zwi napisał(a):

    > A Ty, rozumiem, jesteś praktykującym katolikiem

    Absolutnie. Posiadam swój rozum.
    Wiem że to najlepiej zorganizowana m....a na świecie o tak ogromnych
    strukturach.

    > i strasznie gryzie Cię sumienie?

    Co to sumienie? ;))))

    > Ksiądz nie dał Ci rozgrzeszenia przy ostatniej spowiedzi ze względu na
    > środki antykoncepcyjne i jesteś zdruzgotany, że jesteś w stanie niełaski?

    To mi akurat lotto :)

  • 52. Data: 2009-07-09 11:18:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 13:08:30 +0200, Arek napisał(a):

    > Nie. Zygota to ORGANIZM. Od samego początku, nawet gdy składa się
    > dopiero z jednej komórki.

    Ku..a buzdygan się zmienił w ajnsztajna (bez obrazy dla tego ostatniego)!!

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zygota
    Zygota -- komórka powstała w wyniku zapłodnienia, czyli połączenia
    haploidalnej gamety męskiej z haploidalną gametą żeńską w procesie
    rozmnażania płciowego. Nowo powstała diploidalna komórka ulega dalszym
    podziałom dając początek organizmowi potomnemu. U protistów
    jednokomórkowych dwie łączące się komórki nazywają się gametami, a
    powstająca komórka diploidalna-komórką zygotyczną lub zygotą. Zygota jest
    tu krótkotrwałą formą życiową i szybko dzieli się mejotycznie, dając cztery
    haploidalne komórki potomne. Te zaś dojrzewają, stają się normalnymi
    organizmami zdolnymi do samodzielnego życia i rozmnażania bezpłciowego.
    Taki cykl życiowy określono jako cykl z mejozą postgamiczną, ponieważ
    mejoza zachodzi w nim bezpośrednio po gamii.

  • 53. Data: 2009-07-09 11:20:45
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Absolutnie. Posiadam swój rozum.
    > Wiem że to najlepiej zorganizowana m....a na świecie o tak ogromnych
    > strukturach.

    > Co to sumienie? ;))))

    > To mi akurat lotto :)

    Więc co Cię obchodzi co mówi Kościół? Mogą nawet ludziom kazać chodzić
    tyłem i kolędy śpiewać. Jeśli komuś to odpowiada to jego sprawa.

    ZWI

  • 54. Data: 2009-07-09 11:22:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 13:20:45 +0200, zwi napisał(a):

    > Więc co Cię obchodzi co mówi Kościół? Mogą nawet ludziom kazać chodzić
    > tyłem i kolędy śpiewać. Jeśli komuś to odpowiada to jego sprawa.

    Tylko nie zapominaj że owi purpuraci mają ogromną moc decyzyjną i
    ustawodawczą (nie formalną) - jeżeli purpurat tupnie to politycy na
    skinienie palca biegną i się tłumaczą, po czym odpowiednie nowele są
    wprowadzane w życie.

  • 55. Data: 2009-07-09 11:23:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Herald pisze:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zygota
    [..]

    Wstrząsają mną ludzie, którzy swój stan wiedzy wyprowadzają z wikipedii.
    Tyle ona warta co ta wikipedia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 56. Data: 2009-07-09 11:24:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Herald pisze:
> [...]
    > ustawodawczą (nie formalną) - jeżeli purpurat tupnie to politycy na
    > skinienie palca biegną i się tłumaczą, po czym odpowiednie nowele są

    Jasne.
    Pewnie dlatego na prawie każdej stacji można kupić prezerwatywy i porno.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 57. Data: 2009-07-09 11:24:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > byles kiedys w domu dziecka, widziales dzieci ktore sie tam znajduja,
    > pomijam fakt ze duze domy dziecka, szczegolnie tych starszych dzieciakow,
    > niewiele sie czasami roznia od poprawczakow, ale polecam wizyte w domu
    > gdzie jest sporo maluchow
    > wejdz, spojrz takim dzieciakom w oczy, ktore na widok kazdego obcego
    > doroslego ustawiaja sie jak na wystawie, i zastanow, sie czy bedac na ich
    > miejscu, chcialbys tak zyc, czy moze wolalbys sie nigdy nie urodzic

    W domach dziecka są TEŻ (a może nawet przede wszystkim) dzieci kiedyś
    chciane (te od samego początku niechciane praktycznie od razu trafiają do
    adopcji po zrzeczeniu się praw rodzicielskich). A że nieodpowiedzialnym
    rodzicom się potem odmieniło albo że sądownie odebrano im prawa
    rodzicielskie, to już inna para kaloszy.
    Idąc tym tropem w ogóle powinno się zakazać rozmnażania, bo a nuż komuś
    kiedyś znudzi się rodzicielstwo i będzie chciał pozbyć się swego dziecka
    oddając je do domu dziecka. Swoboda aborcji niestety nie jest lekiem na
    całe zło.
    Weź też pod uwagę, że w DD jest masa dzieciaków bez uregulowanego prawnie
    statusu. W tym sensie, że rodzice nie zrzekli się do nich swoich praw, bo
    nie chcą, ale nie mają też zamiaru się nimi zajmować. Wystarczy, ze zajrzą
    raz na pół roku i są usprawiedliwieni. Ale takiego dziecka nie można
    adoptować. W najgorszym przypadku spędzi życie w DD aż do 18 roku. I tutaj
    przede wszystkim należałoby zmienić prawo.

    > zreszta to jest jedna z wielu stron medalu, polecam poczytac o
    > dzieciakach z wielowadziem, z roznymi horobami genetycznymi, dzieciakami
    > czesto nieswiadomymi swojego istnienia, dzieciakami ktore nigdy nie beda
    > samodzielne, ktore zyja tylko dzieki desperacji swoich rodzicow, zastanow
    > sie teraz co sie stanie jak tych rodzicow zabraknie

    Może będzie można je zabić? Skoro dało się radę wcześniej, to dlaczego nie
    później?
    To ironia oczywiście, a mówić poważnie - przecież prawo dopuszcza aborcję w
    takich sytuacjach.

    > fajnie pitolic bez zadnego racjonalengo uzasadnienia o zyciu i o tym
    > kiedy sie ono zaczyna, zupelnie z premedytacja przemilczajac fakt jakosc
    > tego zycia i to jak ono sie zakonczy

    Ale nikt z nas nie ma prawa decydować o czyimś konkretnym życiu tylko z
    powodu powyższych argumentów!
    To, że istnieje patologia społeczna nie oznacza, że wolno nam uśmiercać
    innych, by tę patologię niwelować.

  • 58. Data: 2009-07-09 11:28:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Nie, bo prawo się zmienia.

    To jak taki lekarz radził sobie 20 czy 30 lat temu?
    Poza tym prawo zmienia się, ale na korzyść tych, których przekonania nie
    pozwalają na aborcję.

    > Nie można zmuszać ludzi do wykonywania zadań, które uważają za zbrodnię.

    Dlatego podałem opcję zmiany zawodu. Przyrzeczenie lekarskie zobowiązuje, a
    nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Ewentualnie ktoś inny podał opcję
    wskazania lekarza, który zajmie się problemem.

  • 59. Data: 2009-07-09 11:29:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > zygota to rowniez tylko komorki

    Zajrzyj do podręcznika V klasy szkoły podstawowej, jeśli nie rozumiesz
    różnicy.

  • 60. Data: 2009-07-09 11:32:37
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > K. kat. dopuszcza tylko metodę naturalną.

    A ktoś Ci każe być katolikiem? Masz wolny wybór.
    Dopóki KK nie narzuca swojej opinii naszym ustawodawcom, to śpię spokojnie.
    A martwić się będę ewentualnie później ;-)