  • 11. Data: 2002-12-17 21:20:23
    Temat: Re: od kiedy zakaz prowadzenia?
    Od: "Agata" <a...@p...onet.pl>

    Wlasnie mam takie same watpliwosci, jak te, o ktorych piszecie, a wersji
    odpowiedzi jest tyle, ile pytan...:-) Zalozmy, ze moja apelacja nie zostanie
    uznana, co wtedy? Pierwsza sprawa byla w pazdzierniku br., a popelnienie
    przestepstwa mialo miejsce w kwietniu br. Czy wobec tego przez okres od
    kwietnia do pazdziernika moglam prowadzic pojazdy? I czy po roku od
    popelnienia przestepstwa (czyli po kwietniu '03) moge juz jezdzic, czy
    dopiero po roku od uprawomocnienia wyroku po apelacji? Jest jakas jasna
    odpowiedz na ten temat, a moze w ogole nie istnieje? :-)) Serdeczne dzieki i
    pozdrowienia,

    Agata

  • 12. Data: 2002-12-17 22:20:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Agata napisa_(a):
> [...]
    > odpowiedz na ten temat, a moze w ogole nie istnieje? :-)) Serdeczne dzieki i

    Jeśli apelacja nie zostanie uznana to wyrok się uprawomocni.
    "Zakaz obowiązuje od uprawomocnienia się wyroku" (art.43 kk), "do chwili
    wykonania obowiązku okres, na który orzeczono zakaz nie biegnie" - wg
    mnie oznacza to, że nie możesz prowadzić od uprawomocnienia się wyroku
    do upływu okresu, na który orzeczono zakaz, liczony od momentu zwrotu
    dokumentu.
    Zgodnie z art.63 kk na poczet zakazu zalicza się okres rzeczywistego
    zatrzymania prawa jazdy (stosowania środka zabezpieczającego w postaci
    zakazu prowadzenia pojazdów). Czyli jeśli takiego zatrzymania nie było
    przed wyrokiem to nie ma czego zaliczać.
    Od kwietnia do października, jeśli nie było zakazu mogłaś prowadzić. Nie
    będziesz mogła od uprawomocnienia się wyroku, co w sprawach karnych
    następuje w II instancji, do upływu roku od momentu zwrotu dokumentu. Bo
    chyba interpretacja, że między prawomocnym wyrokiem a chwilą
    rzeczywistego zabrania prawa jazdy można prowadzić jest bez sensu...

    KG

    KG

  • 13. Data: 2002-12-17 22:40:38
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kaja napisa_(a):
    > A od kiedy to na rower jest potrzebne prawo jazdy?
    > Coś mi tu nie gra.

    Nie jest, ale w momencie popełnienia przestępstwa na rowerze można
    zatrzymać prawo jazdy.

    KG

  • 14. Data: 2002-12-17 22:47:35
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedz na ten temat, a moze w ogole nie istnieje? :-)) Serdeczne dzieki

    Przecież była pełna odpowiedź w pierwszych trzech postach po pytaniu.
    Ja nie będąc prawnikiem rozumiem to tak:
    1.Zatrzymano cię nie zabierając prawka (możesz jeszcze prowadzić)
    2.rozpoczyna się rozprawa (możesz prowadzić)
    3.Ogłoszenie wyroku (możesz prowadzić do czasu uprawomocnienia)
    4.Apelacja i rozprawa w II instancji (możesz prowadzić)
    5.Uprawomocnienie wyroku II instancji (NIE możesz prowadzić)

    Jeśli by ci zabrali prawko w momencie zatrzymania to okres do wyroku by się
    zaliczył do okresu zakazu prowadzenia a tak nie zalicza się.
    To wszystko wnioskuję z napisanych postów czego tu nie rozumieć ? Odzywam
    się aby zebrać w jednym miejscu te kilka postów, bo całość się rozwlekła.
    Inna sprawa że nie znam podstaw prawnych i nie wiem czy tak jest naprawdę .
    Jeśli orzeczono zakaz prowadzenia na rok a wcześniej nie zabrano ci prawka i
    go nie zdałaś to chyba czas będzie biegł od uprawomocnienia jak wcześniej
    wspomniano.Może o to ci chodziło co napisałem?

  • 15. Data: 2002-12-18 10:50:47
    Od: Pawel Idzikowski <D...@b...com>

    On Tue, 17 Dec 2002 15:07:46 +0100, "Leszek" <l...@p...fm>
    wrote:

    (..)
    >Czyl jak powiem ?e "zgubi?em tydzie? temu" to mog? do rozprawy jezdi? bo nie
    >ma zakazu a jak uczciwie oddam to jest zakaz??
    >Kupy si? to nie trzyma.

    nie, jesli go zgubiles to go nie masz a jesli z nim jezdzisz to znaczy
    ze sie na powrot znalazlo, chyba trzeba to wtedy gdzies zglosic czy
    jak?? przeciez ktos odnotuje ze prawo jazdy o tym a tym numerze
    zostalo zgubione,

    poza tym o ile przed trybunalem mozesz sie wytlumaczyc nawet w ten
    sposob ze prawo jazdy znalazles wlasnie godzine temu i jedziesz
    wlasnie zeby je oddac to jesli spowodujesz wypadek i zaklad
    ubezpieczen dowie sie o twoich szemranych klopotach z prawkiem to
    mozesz wpasc w niezle tarapaty finansowe, wobec ktorych caly ten
    problem jezdzic - nie jezdzic to pikus.. :((

    pozdrawiam

    Pawel Idzikowski
    http://www.bitmit.com
    mailto:D...@b...com
    Remove DELETE_THIS from my email address !!

  • 16. Data: 2002-12-18 13:13:51
    Od: "Pablo" <p...@f...pl>

    > Od kiedy trzeba przestrzegac zakazu prowadzenia pojazdow? Od momentu
    > zatrzymania w chwili popelnienia przestepstwa (jazda po piwie na rowerze),
    > od sprawy w sadzie i wyroku? Czy po uprawomocnieniu (kiedy?), i co, jezeli
    > sie sklada apelacje? Dodam jeszcze, ze nikt fizycznie prawa jazdy nie
    > zabral, tylko sad zakazal prowadzenia, nie ma na wyroku od kiedy, tylko na
    > jak dlugo. Moze ktos wie? Z gory dzieki za odpowiedz :-)
    >
    > Agata

    A cyz prokurator prowadzacy postepowanie nie wydal postanowienia o
    zatrzymaniu prawa jazdy?
    Paweł

  • 17. Data: 2002-12-18 18:07:38
    Od: "Agata" <a...@p...onet.pl>

    Dzieki, juz rozumiem, po prostu w pospiechu nie doczytalam dokladnie...
    zobaczymy, co bedzie dalej, ciekawe jest tez to, ze bylo ze mna dwoch
    kolegow, zrobilismy to samo (tzn przejechalismy na druga strone jezdni, po
    czym nas zatrzymali), wypilismy podobna ilosc piwa, wyniki byly b. podobne
    (moj byl "srodkowy"), a sprawy byly osobno i wyroki nieco sie roznia, tzn,
    wszyscy mamy umozona sprawe, roznie jest z kosztami, no i tylko ja mam zakaz
    prowadzenia, co nie bardzo mi sie podoba...:-(

    Pozdrawiam,
    Agata