  • 11. Data: 2007-02-16 19:54:21
    Temat: Re: obowiazki kierownika budowy- bloto na drodze
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > A w przypadku jak kombajn lub ciągnik wyjeżdża z błotnistego pola na drogę
    > roznosi po niej znaczne ilości rdzennie polskiej gleby, a niekiedy i część
    > płodów rolnych?

    Tak samo. Przykładowe przepisy z Kodeksu wykroczeń

    Art. 91 Kto zanieczyszcza drogę publiczną lub na tej drodze pozostawia
    pojazd lub inny przedmiot albo zwierzę w okolicznościach, w których może to
    spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić utrudnienie w ruchu drogowym,
    Art. 101. Kto uchyla się od obowiązku oczyszczania i usuwania z odcinków
    dróg publicznych o twardej nawierzchni, przechodzących przez obszary o
    zabudowie ciągłej lub skupionej poza miastami i osiedlami, błota, kurzu,
    śniegu lub lodu,

    grzech

  • 12. Data: 2007-02-16 20:09:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er525l$dsb$1@atlantis.news.tpi.pl grzech
    <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > z odcinków dróg publicznych o twardej nawierzchni, przechodzących przez
    > obszary o zabudowie ciągłej lub skupionej poza miastami i osiedlami,
    OK. Ale dlaczego w takim razie jak członek mojej rodziny jesienią ubiegłego
    roku wpadł w lekki poślizg na błocie naniesionym z polnej drogi na jezdnię i
    przytarł trochę auto innego użytkownika, to nie szukano zanieczyszczacza (a
    widać było wyraźnie, że jakiś tępy chłopek wyjechał sobie po prostu czymś
    upaskudzonym z pola na drogę), tylko stwierdzono jego winę na kretyńskiej
    podstawie "niedostosowania prędkości do warunków jazdy"?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-02-16 23:30:45
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie po prostu czymś upaskudzonym z pola na drogę), tylko stwierdzono
    > jego winę na kretyńskiej podstawie "niedostosowania prędkości do warunków

    A weź go ustal. Ciekawe jak.
    Szkolny przykład w czasie nauki jazdy samochodem, to zachowanie sie w
    sytuacji gdy jest błoto lub śnieg na drodze. Członek Twojej rodziny popełnił
    szkolny błąd.

    grzech

  • 14. Data: 2007-02-17 01:32:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er5f1b$ma6$1@nemesis.news.tpi.pl grzech
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > A weź go ustal. Ciekawe jak.
    A cóż to kierowcę obchodzi? To zmartwienie służb ścigających sprawców
    wykroczeń.

    > Szkolny przykład w czasie nauki jazdy samochodem, to zachowanie sie w
    > sytuacji gdy jest błoto lub śnieg na drodze. Członek Twojej rodziny
    > popełnił szkolny błąd.
    Doprawdy?
    Ktoś to błoto tam naniósł i drogę nim zanieczyścił, a zatem to on jest
    winny.
    No chyba, że z jakichś powodów art. 91 ("kto zanieczyszcza drogę publiczną
    lub na tej drodze pozostawia pojazd lub inny przedmiot albo zwierzę w
    okolicznościach, w których może to spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić
    utrudnienie w ruchu drogowym..."), który sam przywołałeś, w tym wypadku
    nagle przestał z jakichś przyczyn obowiązywać.
    Wg mnie trzeba by się na coś jednak zdecydować.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-02-17 15:50:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    >W wiadomości news:er5f1b$ma6$1@nemesis.news.tpi.pl grzech

    > Ktoś to błoto tam naniósł i drogę nim zanieczyścił, a zatem to on jest
    > winny.

    On jest winny zanieczyszczenia drogi, a kierowca jest winny
    niedostosowania prędkości jazdy do warunków panujących na drodze. Logiczne
    chyba to jest. Jeździ się z taką prędkością aby zdążyć zareagować na
    zmieniające się warunki na drodze.

  • 16. Data: 2007-02-17 16:59:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45d7243a$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > On jest winny zanieczyszczenia drogi,
    I spowodowania zagrożenia.
    W wyniku powstania zagrożenia doszło do zdarzenia drogowego.
    Gleby spod kombajnu ma na jezdni nie być.

    > a kierowca jest winny niedostosowania prędkości jazdy do warunków
    > panujących na drodze.
    Uważam to "uzasadnienie" za najgłupsze jakie funkcjonuje w kwestiach
    okołoruchodrogowych. Jedyną prędkością, do której trudno się tą "metodą"
    przyczepić to 0 km/h.

    > Logiczne chyba to jest. Jeździ się z taką prędkością aby zdążyć
    > zareagować na zmieniające się warunki na drodze.
    A jednak - z trudem, bo z trudem i rzadko - ale są przypadki kiedy kierowcy
    wygrywają sprawy o odszkodowanie z właścicielami dróg, którzy nie
    zabezpieczyli ich we właściwy sposób.
    Może zamiast usiłować dowodzić jak "logiczne" jest istniejące status quo
    zastanowić się, czy ono rzeczywiście jest takie mądre?
    Zapłaci jeden z drugim tępy niechluj to się trzeci z czwartym nauczy.
    Ale to już tak sobie dywaguję, wiem przecież gdzie żyję.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-02-17 17:13:10
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    >W wiadomości news:45d7243a$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    > <j...@a...pl> pisze:

    > Gleby spod kombajnu ma na jezdni nie być.

    Jasne. Kombajnista ma postawić kombajn /tylko gdzie, na polu?/ i ma wziąść
    wiaderko z wodą i szmatkę, i zacząć jechać drogę na odcinku kilkudziesięciu
    metrów na mokro. O to chodzi?

    A to źle? Dawno temu takiego przepisu nie było zapisanego, chociaż biegli
    wskazywali na takie zachowanie i wszyscy krzyczeli że jakby był to sprawa
    byłaby jasna. No i jest, i co?

    > Uważam to "uzasadnienie" za najgłupsze jakie funkcjonuje w kwestiach
    > okołoruchodrogowych. Jedyną prędkością, do której trudno się tą "metodą"
    > przyczepić to 0 km/h.

    Bzdura, ta szybkość w wielu przypadkach może być zabójcza.
    --
    Maluch

  • 18. Data: 2007-02-17 18:18:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er7dac$4go$1@nemesis.news.tpi.pl Maluch <n...@m...pl>
    pisze:

    > Bzdura, ta szybkość w wielu przypadkach może być zabójcza.
    Eee, tam. Bzdura to jest jak się jakiś niedouczony mędrek usiłuje
    wypowiadać, a prędkość z szybkością myli, albo nawet nigdy tych terminów nie
    odróżniał.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-02-17 19:54:17
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > Eee, tam. Bzdura to jest jak się jakiś niedouczony mędrek usiłuje
    > wypowiadać, a prędkość z szybkością myli, albo nawet nigdy tych terminów

    Dzięki takim teoretykom z tytułami, którzy karzą kombajniście zmywać asfalt,
    to mamy tak jak mamy. A wolną chwilą do douczenia
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybko%C5%9B%C4%87
    --
    Maluch

  • 20. Data: 2007-02-17 20:32:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er7mih$ied$1@atlantis.news.tpi.pl Maluch <n...@m...pl>
    pisze:

    > Dzięki takim teoretykom z tytułami, którzy karzą kombajniście zmywać
    > asfalt, to mamy tak jak mamy.
    Ehh, nie dość, że mędrek niedouczony, to jeszcze zakompleksiony, cudze
    tytuły go bolą.

    > A wolną chwilą do douczenia
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybko%C5%9B%C4%87
    Magister wikipedysta, LOL.
    A weź ty jaki podręcznik do fizyki, albo niech ktoś ci wytłumaczy różnicę w
    prosty sposób.

    EOT, bo nie dość, że OT, to jeszcze nie ma z kim ani o czym.

    --
    Jotte