  • 1. Data: 2007-02-14 17:51:36
    Temat: korespondecja drogą elektroniczą
    Od: "NT" <n...@o...pl>

    Witam,
    Chciałem zapytac jak od strony prawnej jest uregulowana sprawa korespondecji
    drogą elektroniczną w organach administracji państwowej?
    Dokładniej chodzi mi o zwykłego e-maila (bez żadnych podpisów elektronicznych)
    wysłanym przez zwykłego obywatela do dowolnego urzędu. Czy istnieje obowiązek
    udzielenia odpowiedzi, jaki jest wymagany termin jej udzielenia,
    konsekwencje "olania" zapytania itp.?
    Jeśli ktoś potrafiłby przytoczyc właściwą podstawę prawną to byłbym dozgonnie
    dźwięczny ;-)

    Pozdrawiam,
    NT

  • 2. Data: 2007-02-14 18:06:06
    Temat: Re: korespondecja drogą elektroniczą
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    NT napisał(a):

    > Jeśli ktoś potrafiłby przytoczyc właściwą podstawę prawną to byłbym dozgonnie
    > dźwięczny ;-)

    Jak przetestowałem na sobie, to kpa :)

    j.

  • 3. Data: 2007-02-14 18:18:19
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    NT napisał(a):
> [...]
    > wysłanym przez zwykłego obywatela do dowolnego urzędu. Czy istnieje obowiązek
    > udzielenia odpowiedzi, jaki jest wymagany termin jej udzielenia,
    Mysle ze tak samo, jak w przypadku 'tradycyjnego' listu, niebedacego
    poleconym.
    Potrafisz udowodnic ze Twoj mail dotarl do odbiorcy?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-02-14 19:02:54
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    badzio wrote:
    > Mysle ze tak samo, jak w przypadku 'tradycyjnego' listu, niebedacego
    > poleconym.
    > Potrafisz udowodnic ze Twoj mail dotarl do odbiorcy?

    Ustawiam żądanie potwierdzenia odbioru. Oczywiście ktoś może olać, ale jeśli
    tego nie zrobi, to mam.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 5. Data: 2007-02-14 19:38:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    NT napisał(a):
> [...]
    > Dokładniej chodzi mi o zwykłego e-maila (bez żadnych podpisów elektronicznych)
    > wysłanym przez zwykłego obywatela do dowolnego urzędu.

    regulacja jest w kpa
    pamiętaj tylko że musisz w nim podać swoje dane, w tym adres

    KG

  • 6. Data: 2007-02-15 01:04:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > Ustawiam żądanie potwierdzenia odbioru. Oczywiście ktoś może olać, ale
    > jeśli tego nie zrobi, to mam.

    Yyy... Ale w jaki sposób to Ci mówi *kto* odebrał Twojego maila? Bo że
    mail *został odebrany* to raczej marna informacja...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 7. Data: 2007-02-15 07:11:37
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wojciech "Spook" Sura porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ustawiam żądanie potwierdzenia odbioru. Oczywiście ktoś może olać, ale
    > jeśli tego nie zrobi, to mam.
    Wielu ludzi olewa to i nie potwierdza odbioru.
    POza tym - nawet jesli ktos z defaultu kliknie zeby sie potwierdzilo.
    Nadal nie masz informacji 'kto to odebral' (moze np sprzataczce sie
    nudzilo po poludniu i sobie klikala?). Poza tym - wiadomosci email mozna
    falszowac i bez wspolpracy adminow obydwu serwerow pocztowych (zarowno
    Twojego jak i urzedu) potwierdzenie nadal bedzie niewiarygodne.
    IMHO - caly czas brak _wiarygodnego_ potwierdzenia ze wiadomosc zostala
    odebrana i przez kogo.
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-02-15 11:07:28
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 15 Feb 2007 08:11:37 +0100, badzio napisał(a):

    > Nadal nie masz informacji 'kto to odebral' (moze np sprzataczce sie
    > nudzilo po poludniu i sobie klikala?).

    Jak babcia odbierze za ciebie polecony z wku, to nie bedzie mozliwosci
    stwierdzenia, ze nie dostales listu. Podpisano, ze odebrane, to odebrane

    --
    marcin

  • 9. Data: 2007-02-15 11:40:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    zly wrote:

    > Jak babcia odbierze za ciebie polecony z wku, to nie bedzie mozliwosci
    > stwierdzenia, ze nie dostales listu. Podpisano, ze odebrane, to odebrane

    Oczywiście że będzie. Przecież podpis jest babci, a nie mój.

  • 10. Data: 2007-02-15 11:44:17
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu zly porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak babcia odbierze za ciebie polecony z wku, to nie bedzie mozliwosci
    > stwierdzenia, ze nie dostales listu. Podpisano, ze odebrane, to odebrane
    Na zwrotce z poleconego jest zazwyczaj podpis osoby odbierajacej.
    --
    badzio