  • 1. Data: 2007-02-14 16:25:57
    Temat: Kłopoty z deweloperem
    Od: angag <a...@g...pl>

    Witam,

    Mam problem z rozliczeniem z deweloperem za zużyte media.

    Pod koniec listopada przeprowadziłam sie do nowo wybudowanego
    mieszkania. Ponieważ do końca stycznia nie wybrano zarządcy (firma nie
    zdobyła wszystkich wymaganych papierów) nie opłacałam czynszu a
    rozliczenie za zużyte media miało zostać oparte o wskazania liczników.
    No i dzisiaj właśnie wystawiono rachunek: 1900 zl w tym 1300 za ciepło i
    600 za wodę - bez żadnych wyliczeń(z tyłu faktury spisany stan liczników
    na podstawie którego rzekomo wykonano kalkulacje: 5 m3 wody cieplej i
    5m3 wody zimnej co daje średnio 60 zl za m3 wody, oraz 5 GJ energii
    cieplnej co daje 260 zl za 1 GJ- kosmiczna cena, dla porównania
    ogrzewanie prądem wynosi ok. 110 zl za 1 GJ a maksymalna cena ogrzewania
    olejowego wynosi ok 80 zl). Po prostu kosmos.

    W umowie przedwstępnej mam taki zapis: Od dnia wydania(odbioru)
    mieszkania koszty związane z eksploatacja i utrzymaniem związane z
    lokalem ponosi kupujący. Tylko, że jedynym dokumentem jakim dysponuje
    jest "Protokół przekazania celem dalszego wykańczania bez prawa do
    zamieszkania" na którym pisze iż nie jest protokołem zdawczo-odbiorczym.
    Innych dokumentów firma nie dostarczyła i żadnych innych nie
    podpisywałam. Nigdzie nie ma też spisanego stanu zerowego liczników.

    I tak sie właśnie zastanawiam:

    - czy deweloper ma w ogóle prawo w takim wypadku do obarczania mnie
    jakimikolwiek kosztami za media

    - jeśli tak to czy może sobie brać z kosmosu cenę wody i ciepła jeśli
    nie została ona zapisana w umowie przedwstępnej

    - jak się przygotować do dyskusji z deweloperem (jakieś podstawy prawne,
    rozporządzenia ..)

    Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,

    Anka