  • 21. Data: 2004-07-28 11:38:21
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik myrdhin napisał:

    > kto powiedzial ze ja zongluje naglowkami
    >
    > wiem czym sie rozni studiowalem wzroy umow i najmu i uzyczenia

    Zaraz, zaraz... studiowałes wzory umow? A nie lepiej było kodeks cywilny?
    Przeciez umowa najmu od umowy użyczenia rózni sie tak naprawdę jednym
    istotnym szczegółem, co tam jest do studiowania?

    To jeszcze nam powiedz jakie to różnice wystudiowałeś, żebyśmy wiedzieli
    czego nie wiesz a co wiesz źle...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2004-07-28 12:41:57
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (13:38:21) można przeczytać:

> [...]
    M> istotnym szczegółem, co tam jest do studiowania?

    M> To jeszcze nam powiedz jakie to różnice wystudiowałeś, żebyśmy wiedzieli

    hm powiedz mi czy dobrze mysle

    nie ma tam mowy o czynszu tak ? jedynie jesli chodzi o oplaty to
    wchodza w gre oplaty za media

    czyli musi byc punkt o taki mniej wiecej

    "Użyczający użycza i daje w bezpłatne użytkowanie Biorącemu, a Biorący przyjmuje
    do używania przedmiot określony w Par. 1 na czas oznaczony od dnia ______________
    roku do dnia _________________________roku, wraz ze wszystkimi urządzeniami
    (z telefonem), bez umeblowania. "

    i konsekwentnie taki

    "1. Biorący do używania zobowiązuje się płacić jedynie czynsz administracyjny,

    2. Biorący do używania ponosi opłaty za energię elektryczną i gaz, opłaty komunalne
    oraz za używanie telefonu."

    czy tak ?
    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 23. Data: 2004-07-28 13:07:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik myrdhin napisał:

    > hm powiedz mi czy dobrze mysle
    >
    > nie ma tam mowy o czynszu tak ? jedynie jesli chodzi o oplaty to
    > wchodza w gre oplaty za media

    Użyczenie jest z mocy KC zawsze bezpłatne. Najem jest zawsze płatny.
    Co do róznych opłat płaconych przez korzystającego w imieniu
    uzyczającego to niektóry US mogłyby sie przyczepić że jest to przychód
    użyczającego a więc nie mamy do czynienia z uzyczeniem tylko z najmem.

    Dmuchając na zimne lepiej napisac że korzystający ZWRACA uzyczającemu
    koszty utrzymania nieruchomości - opłaty czynszowe, za prąd, gaz itp.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 24. Data: 2004-07-28 13:33:05
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (15:07:38) można przeczytać:

> [...]

    M> Dmuchając na zimne lepiej napisac że korzystający ZWRACA uzyczającemu
    M> koszty utrzymania nieruchomości - opłaty czynszowe, za prąd, gaz itp.

    dzieki serdeczne

    w sumie fakt jest taki ze on mi zwraca za oplaty czynszowe

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 25. Data: 2004-07-28 15:47:42
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Maddy"
> [...]
    >
    > Dmuchając na zimne lepiej napisac że korzystający ZWRACA uzyczającemu
    > koszty utrzymania nieruchomości - opłaty czynszowe, za prąd, gaz itp.

    Od umowy użyczenia - mimo braku czynszu - trzeba płacić podatek dochodowy.
    (Art. 11 ustawy o podatku doch od os. fiz.)

    Pzdr.

  • 26. Data: 2004-07-28 16:15:43
    Temat: Re: obowi?zek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Tomasz,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (17:47:42) można przeczytać:

> [...]

    T> Od umowy użyczenia - mimo braku czynszu - trzeba płacić podatek dochodowy.
    T> (Art. 11 ustawy o podatku doch od os. fiz.)

    OK

    ale za co jest ten podatek ?

    jaki tu jest dochód skoro dochodu nie ma - moze ja sie myle ale jest
    czy nie ma ?

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 27. Data: 2004-07-28 17:17:01
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "myrdhin" :

    > OK
    >
    > ale za co jest ten podatek ?
    >
    > jaki tu jest dochód skoro dochodu nie ma - moze ja sie myle ale jest
    > czy nie ma ?

    Zgodnie z ustawą przychodem jest również nieodpłatne świadczenie.
    Art. 11 ustawy określa sposób ustalania wysokości tego przychodu (którego
    faktycznie fizycznie nie ma).
    Cytując " Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:
    3) jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku -
    według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy
    najmu tego lokalu lub budynku,".

    Teraz chyba wszystko jasne :-)

    Dla ścisłości - piszę o tym jak jest, a nie o tym, jak powinno być,
    oczywiście IHMO.
    ----
    Pzdr

  • 28. Data: 2004-07-28 17:39:46
    Temat: Re: obowiazek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Tomasz,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (19:17:01) można przeczytać:

    T> Użytkownik "myrdhin" :

    T> Zgodnie z ustaw? przychodem jest również nieodpłatne ?wiadczenie.
    T> Art. 11 ustawy okre?la sposób ustalania wysoko?ci tego przychodu (którego
    T> faktycznie fizycznie nie ma).
    T> Cytuj?c " Warto?ć pieniężn? innych nieodpłatnych ?wiadczeń ustala się:
    T> 3) jeżeli przedmiotem ?wiadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku -
    T> według równowarto?ci czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy
    T> najmu tego lokalu lub budynku,".

    czyli rozumiem ze jest on wyliczany wg jakiejs tabeli
    albo wg stawek wolnorynkowych albo przychodzi expert i sam wylicza ile
    powinien wynosic czynsz ?

    czyli juz lepiej zanizyc kwote czynszu w umowie najmu niz podpisywac
    umowe uzyczenia ? czy Tak ?

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 29. Data: 2004-07-28 18:11:01
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (11:06:28) można przeczytać:

> [...]
    M> wyrzucic ich tak łatwo nie będzie mozna.
    M> Zameldowanie niczego nie zmienia w tym zakresie bo zameldowanie to nie
    M> jest prawo do lokalu. Za to jego brak może ci napytac kłopotów i
    M> kosztów. Ba, nawet jak zapłacisz grzywne to i tak zameldowac ich będzie
    M> musiała jak juz raz sie sprawa wydała.

    M> Poczytaj sobie ustawe o najmie lokali i zobacz w co sie wkopałeś. Jak
    M> jeszcze rodzina ma małe dziecko, kobieta jest w ciązy, ktos jest
    M> bezrobotny lub jest rencistą to masz przechlapane. Bez zapewienia lokalu
    M> zastępczego nie pozbędziesz się ich za chiny ludowe.

    czytam czytam

    moze nie jest tak zle ale rzeczywiscie ciezko obejsc ten wynajem na
    minimum 3 lata

    zwlaszcza przy wscibskich sasiadach

    ale podobno zapis ze :

    Legalnym sposobem na pozbycie się niechcianego lokatora jest zawarcie
    w umowie zastrzeżenia, że przestaje ona obowiązywać, np. w ciągu 30 dni
    od decyzji właściciela o tym, że chce zamieszkać w swoim lokalu lub go sprzedać.
    Jest to możliwe tylko w przypadku mieszkania, w którym właściciel mieszkał.

    a ja w moim mieszkalem.

    M> Pokutuje opinia że niezamledowanego lokatora moża wywalić a
    M> zameldowanego nie. Tymczasem zameldowanie nic w łatwości "wywalenia" nie
    M> zmienia. Jest umowa - jest ustawowa ochorona. I tyle.

    teraz juz wiem w jakim bylem bledzie

    poczytalem wasze odpowiedzi
    podzwonilem do UM

    i wiem ze zameldowanie czasowe nie takie straszne

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 30. Data: 2004-07-28 18:44:35
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "myrdhin"

    > albo wg stawek wolnorynkowych albo przychodzi expert i sam wylicza ile
    > powinien wynosic czynsz ?
    >
    > czyli juz lepiej zanizyc kwote czynszu w umowie najmu niz podpisywac
    > umowe uzyczenia ? czy Tak ?

    Przypuszczam, że urzędnik US bierze gazetę lokalną i ustala w decyzji w/g
    cen tam podanych. A ty podatniku sobie się odwołuj.
    Myślę, że umowa najmu z określonym w niej czynszem jest pod względem
    podatkowym lepsza.
    A czy osoby z umową użyczenia również obejmuje ochrona jak najemców - niech
    wypowiedzą się osoby w tym temacie obeznane :-)

    Pzdr.