  • 1. Data: 2004-07-28 08:12:07
    Temat: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj pl.soc.prawo!

    wynajmuje swoje mieszkanie

    mam niechetnych sasiadow

    zagrozili mi ze zawiadomia policje za niedopelnienie
    obowiazku meldunkowego wobec lokatorow

    czy ten przepis nie jest obecnie 'martwy' ?

    co mi grozi ?

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 2. Data: 2004-07-28 08:18:34
    Temat: Re: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik myrdhin napisał:

    > Witaj pl.soc.prawo!
    >
    > wynajmuje swoje mieszkanie
    >
    > mam niechetnych sasiadow
    >
    > zagrozili mi ze zawiadomia policje za niedopelnienie
    > obowiazku meldunkowego wobec lokatorow

    To czemu ich nie zameldowałeś?
    Wynajmujesz na czarno?

    > czy ten przepis nie jest obecnie 'martwy' ?

    Martwy przepis to taki który wszyscy omijają i olewaja bo w społeczny
    odczuciu jest niepotrzebny a jego nieprzestrzeganie jest nieszkodliwe
    społecznie. Nie ma formalnie czegos takiego jak "martwy przepis".
    Jeden gorliwy policjant może go ożywić w 5 minut ;-)

    > co mi grozi ?

    Grzywna?
    Ale jak lokatorów szybko zameldujesz to sąsiedzi moga ci "skoczyć" ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-28 08:21:27
    Temat: Re[2]: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (10:18:34) można przeczytać:

> [...]

    M> Grzywna?
    M> Ale jak lokatorów szybko zameldujesz to sąsiedzi moga ci "skoczyć" ;-)

    nie wynajmuje na czarno

    mam umowe najmu zarejestrowana a zameldowac lokatorow ?

    sam wynajmuje dla siebie nikt nigdy mnie nie meldowal ani ja nigdy
    nikogo nie meldowalem

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 4. Data: 2004-07-28 08:26:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > mam umowe najmu zarejestrowana a zameldowac lokatorow ?
    >
    > sam wynajmuje dla siebie nikt nigdy mnie nie meldowal ani ja nigdy

    A to juz recydywa.
    Która wprawdzie w 99% uchodzi na sucho, bo policja z własnej inicjatywy
    się tym nie intresuje, ale wystarczy upierdliwy sąsaid żebyś pożałował
    tej beztroski.

    Fakt że zawsze przejedżam na czerwony i nikt mnie nigdy nie złapał nie
    znaczy że nie popełniam wykroczenia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-07-28 08:31:08
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (10:26:48) można przeczytać:

    M> A to juz recydywa.
    M> Która wprawdzie w 99% uchodzi na sucho, bo policja z własnej inicjatywy
    M> się tym nie intresuje, ale wystarczy upierdliwy sąsaid żebyś pożałował
    M> tej beztroski.

    masz racje to mnie nie tlumaczy

    M> Fakt że zawsze przejedżam na czerwony i nikt mnie nigdy nie złapał nie
    M> znaczy że nie popełniam wykroczenia.

    M> Maddy

    ale ja zawsze sie boje ze jak lokatorzy przestana placic a beda
    zameldowani nawet czasowo to moga mi zrobic kuku i sie nie wyprowadzic
    jak tego zażądam

    co mam robić

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 6. Data: 2004-07-28 08:35:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    myrdhin pisze:

    [...]

    > ale ja zawsze sie boje ze jak lokatorzy przestana placic a beda
    > zameldowani nawet czasowo to moga mi zrobic kuku i sie nie wyprowadzic
    > jak tego zażądam

    No to sie mylisz, bo jak nie sa zameldowani, to tez Ci kuku moga zrobic..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-28 08:43:55
    Temat: Re[4]: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Boguslaw,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (10:35:21) można przeczytać:

    BS> myrdhin pisze:

    BS> [...]

    BS> No to sie mylisz, bo jak nie sa zameldowani, to tez Ci kuku moga zrobic..

    to znaczy ?

    sasiadka prawniczka straszy mnie ze nasle policje - bo twoi lokatorzy
    przebywaja tu nielegalnie

    czytalem o grzywnie do max 5000
    lub jakies roboty karne do 30 dni (sic!)

    a ja nie chce swoich lokatorow u siebie meldowac ani czasowo ani na
    stale

    jak z tego wybrnac ?

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 8. Data: 2004-07-28 08:48:04
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    myrdhin pisze:

> [...]
    > zrobic..
    >
    > to znaczy ?
    >
    > sasiadka prawniczka straszy mnie ze nasle policje - bo twoi lokatorzy

    To znaczy, ze jak sasiadka prawnicza zaswiadczy ze oni tu mieszkaja za twoja
    zgoda,
    to tez siene wyprowadza..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-28 08:50:58
    Temat: Re[6]: obowiązek meldunkowy a wynajem mieszkania
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Boguslaw,

    W Twoim liście datowanym 28 lipca 2004 (10:48:04) można przeczytać:

    BS> To znaczy, ze jak sasiadka prawnicza zaswiadczy ze oni tu mieszkaja za twoja
    BS> zgoda,
    BS> to tez siene wyprowadza..

    BS> Boguslaw

    moje pytanie brzmi

    jaka kara i czy rzeczywiscie czeka mnie wlasciciela mieszkania ?

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 10. Data: 2004-07-28 09:01:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@p...onet.pl> napisal(a):

    > to znaczy ?
    >
    > sasiadka prawniczka straszy mnie ze nasle policje - bo twoi lokatorzy
    > przebywaja tu nielegalnie

    1. wynajmowanie mieszkania nie oznacza ciągłego w nim przebywania i
    związanego z tym obowiązku meldunkowego. Mieszkanie można wynająć dla
    zabawy i w nim nie mieszkać.

    2. Sąsiadka lub Policja będą musieli udowodnić, że te osoby przebywają
    tam stale. W jaki sposób to zrobią? To, że widują kogoś na klatce choćby
    i codziennie nie oznacza, że on tam nie wpada na 15 minut.

    > a ja nie chce swoich lokatorow u siebie meldowac ani czasowo ani na
    > stale

    To już nie czasy Barei, dzisiaj zameldowanie nie uprawnia do
    przeprowadzania się z rodziną do pięciu kolejnych mieszkań! Prawa
    lokatorskie mają takie same niezależnie od zameldowania. Jest tylko
    jeden minus zameldowania - debilni policjanci, którzy po wpisie w
    dowodzie potrafią np. próbować wymusić wpuszczenie osoby do lokalu,
    zupełnie nie zwracając uwagi na fakt, że najem może już nie obowiązywać
    ze stu różnych powodów.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie