  • 1. Data: 2004-04-05 06:33:32
    Temat: obciążona nieruchomość w spadku
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam!
    1)Czy jeżeli otrzymam w spadku obciążoną nieruchomość czy musze spłacić to
    obciążenie?
    2) Jeśli w post. spadkowym otrzymam nieruchomość co do której mam roszczenia z
    tyt. bezumownego korzystania, czy mogę dochodzić roszczeń jeszcze z przed
    postępowania spadkowego?
    pozdr.grem

  • 2. Data: 2004-04-05 10:28:37
    Temat: Re: obciążona nieruchomość w spadku
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Witam!
    > 1)Czy jeżeli otrzymam w spadku obciążoną nieruchomość czy musze spłacić to
    > obciążenie?

    Nie... mozna odrzucic spadek...

    > 2) Jeśli w post. spadkowym otrzymam nieruchomość co do której mam
    > roszczenia z tyt. bezumownego korzystania, czy mogę dochodzić roszczeń
    > jeszcze z przed postępowania spadkowego?

    Od siebie ?

    > pozdr.grem

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-05 12:07:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Nie. Chodzi o to, że przed postępowaniem spadkowym ktoś używał bezumownie
    > nieruchomość, którą dostałem w spadku. Czy mogę mieć w związku z tym
    > roszczenie do osoby korzystającej z nieruchomości za okres kiedy jeszcze
    > nie byłem właścicielem?

    W postepowaniu jest jedynie stwierdzenie faktow.
    A spadek nabywa sie w chwili smierci spadkodawcy...

    Inna sprawa, ze uzytkujacy skads musi wiedziec ze panjest wlascicielem...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-05 12:49:48
    Od: g...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2004-04-06 07:44:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Użytkującu dowie się że jestem nowym właścicielem, ale chodzi mi o ty czy
    > mogę mieć do użytkującego roszczenie za korzystanie z nieruchomości
    > jeszcze przed spadkiem?
    >
    > Pozdrawiam
    > gregor

    Przed jakim spadkiem ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-06 07:56:04
    Od: g...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2004-04-06 13:18:57
    Od: g...@p...onet.pl

    Zadam pytanie inaczej:

    Jeżeli ktoś korzystał bezumownie z nieruchomości właściciela i pobierając z
    tego pożytki to właściciel ma do tego kogoś jakieś roszczenie. W przypadku
    śmierci właściciela czy dziedziczący po nim (ustalony w postęp. spadkowym) może
    mieć takie samo roszczenie?

    Pozdrawiam
    gregor