  • 11. Data: 2010-04-18 17:57:01
    Temat: Re: nowy dowód osobisty - nietypowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Thomas pisze:
    > Kumpel pożyczył pieniądze na dowód osobisty i teraz ociąga się ze
    > spłacaniem, podejrzewam że zaczął wyrabiać nowy. Czy jeżeli zadzwonię do
    > odpowiedniego urzędu miejskiego, to czy oni muszą udzielić mi informacji
    > czy zgłosił on wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie
    > rzekomą kradzież bądź zgubę ?

    1. Nie udzielą Ci takiej informacji.

    2. Dowód oddaj, i tak Ci do niczego niepotrzebny, ewentualnie dochodź
    pożyczki na podstawie innych dokumentów.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-04-18 20:44:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > W warszawskim Blue City można było wypożyczyć wózki sklepowe dla
    > dzieci, zostawiając w zastaw dowód. Do czasu. Ostatnio panienka
    > stwierdziła, że ktoś zostawił dowód, a potem wezwał policję. Teraz
    > tylko dane spisują. I tak być powinno.

    Fakt, jest ustawowy zakaz...

    Ale w tej samej ustawie jest też:

    "
    Art. 30. 1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator
    domu, a jeżeli nie ma administratora - właściciel domu jest obowiązany
    zawiadomić właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu
    obowiązku zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w
    tym domu.
    2. Na terenie wsi obowiązek określony w ust. 1 ciąży również na
    sołtysie.
    "

    Skąd dozorca ma wiedzieć, czy ktoś się zameldował?

    I czy "gospodarz domu" jest dozorcą w rozumieniu ustawy?

    MJ

  • 13. Data: 2010-04-18 20:54:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > sołtysie.
    > "
    >
    > Skąd dozorca ma wiedzieć, czy ktoś się zameldował?

    Pewnie stąd, skąd ma upity w sztok człowiek wiedzieć, komu powierzył
    swój samochód ;)

    > I czy "gospodarz domu" jest dozorcą w rozumieniu ustawy?

    Nie szkoda Ci czasu na dyskusje nad takimi ustawami-reliktami,
    których i tak nikt nie przestrzega?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-04-18 22:09:16
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Zanim zacznie dzwonić, niech się upewni czy wolno mu było brać DO w zastaw.

    W zasadzie mógłby pójśc na policję oddać ten dowód, powiedzieć że
    dopiero teraz dowiedział się że tak nie można, a że kolego go unika to
    oddaje na posterunku.

    Być może temu pożyczającemu by odpuścili, a zapytali w urzędzie czy
    wystąpił o nowy i co napisał. Ale równie dobrze mogliby się zirytować na
    zawracanie głowy i...

    gacek

  • 15. Data: 2010-04-18 22:17:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gacek pisze:

    > W zasadzie mógłby pójśc na policję oddać ten dowód, powiedzieć że
    > dopiero teraz dowiedział się że tak nie można, a że kolego go unika to
    > oddaje na posterunku.

    Porada równie sensowna jak ta, aby poszedł na komendę i poprosił o
    wystawienie mandatu za przekroczenie prędkości - bo przekroczył.

    > Być może temu pożyczającemu by odpuścili, a zapytali w urzędzie czy
    > wystąpił o nowy i co napisał. Ale równie dobrze mogliby się zirytować na
    > zawracanie głowy i...

    A czy to ważne, co napisał? Utracił, i tyle. Dawanie dowodu w zastaw
    karalne nie jest ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-04-19 11:11:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Nie szkoda Ci czasu na dyskusje nad takimi ustawami-reliktami,

    Zabawa jak każda inna. I mało szkodliwa.

    > których i tak nikt nie przestrzega?

    Ale uchylić to niedasie.

    MJ

  • 17. Data: 2010-04-19 11:17:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Zabawa jak każda inna. I mało szkodliwa.

    Dopóki ktoś nie stwierdzi, że zacznie egzekwować prawo.

    > Ale uchylić to niedasie.

    Bo nikt nie ma jaj.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-04-19 11:24:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Dopóki ktoś nie stwierdzi, że zacznie egzekwować prawo.

    Pod wpływem naszej dyskusji na grupie? Przeceniasz wpływ usenetu na
    rzeczywistość...

    MJ

  • 19. Data: 2010-04-19 11:31:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Pod wpływem naszej dyskusji na grupie? Przeceniasz wpływ usenetu na
    > rzeczywistość...

    Nie doceniasz możliwości internetu

    http://grupy-dyskusyjne.money.pl/no;i;wykrakales;got
    fryd;;-,watek,862030.html