  • 1. Data: 2010-04-17 18:40:18
    Temat: [kupno nieruchomosci] pcc i umowa na wylacznosc
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Mam dwa pytania odnosnie kupna nieruchomosci:
    1) Zamieniajac mieszkanie na dom musze zaplacic podatek od roznicy ceny, czy
    jest jakas mozliwosc placenia tylko roznicy jesli sprzedaje mieszkanie i
    zaraz po tym kupuje dom- taka zamiana tylko z roznymi osobami ;)
    2) znalazlem dom na ktory wlasciciel podpisal umowe na wylacznosc z bn. Czy
    kupujac ten dom musze podpisywac umowe z tym biurem i tym samym placic mu
    pensje, jesli dom znalazlem osobiscie? pytam bo klient mowi ze musze (co
    skutkuje cena o 10kpln wyzsza), ja mysle ze wystarczy ze sprzedajacy zaplaci
    prowizje posrednikowi, bo on sie na to umawial, ja nie musze. Sprzedajacy to
    starsza osoba i byc moze zle rozumie zapisy swojej umowy, pytam czy ktos sie
    spotkal z takim przypadkiem ze jestem zmuszony podpisac umowe z bn.
    z gory dzieki za odpowiedzi i przepraszam za banalne a moze i glupie pytania

    Lukasz