  • 1. Data: 2010-04-18 11:33:25
    Temat: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: "shadik" <s...@p...onet.pl>

    Witam, temat wygląda następująco. W sklepie są zatrudnione 3 osoby (umowa o
    pracę). Na inwenturze wychodzą niedobory i to niemałe. Pracownicy twierdzą że
    mają to w d.. , bo nie podpisywali odpowiedzialności materialnej. Z mojej
    orientacji wynika że mogę ich skarżyć z KC. Jak ten temat "ugryźć". Jakaś
    podstawa?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-18 14:47:31
    Temat: Re: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "shadik" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > orientacji wynika że mogę ich skarżyć z KC. Jak ten temat "ugryźć". Jakaś

    zasady odpowiedzialności materialnej są opisane w KP

  • 3. Data: 2010-04-18 18:32:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > orientacji wynika że mogę ich skarżyć z KC. Jak ten temat "ugryźć". Jakaś

    By ścigać kogoś za niedobór na zasadach ogólnych z kc musiałbyś mu dowieść,
    ze to ukradł albo zniszczył, albo przynajmniej, iż an skutek jego działań
    ton zginęło. Moim zdaniem nierealne.

  • 4. Data: 2010-04-19 05:53:17
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 13:33:25 +0200, shadik napisał(a):

    > Z mojej
    > orientacji wynika że mogę ich skarżyć z KC. Jak ten temat "ugryźć". Jakaś
    > podstawa?

    Czy mają w obowiązkach pilnowanie sklepu przed złodziejami? Jeśli tak to
    jak to wygląda? Stoi za kasą, wydaje resztę i się rozgląda?

    --
    marcin

  • 5. Data: 2010-04-19 08:10:13
    Od: s...@p...onet.pl

    > Czy mają w obowiązkach pilnowanie sklepu przed złodziejami? Jeśli tak to
    > jak to wygląda? Stoi za kasą, wydaje resztę i się rozgląda?
    >
    > --
    > marcin

    W obowiązkach mają dbałość o powierzone mienie. Nie jest to jakiś market.. ot,
    zwykły osiedlowy mały sklepik o powierzchni sprzedaży kilkunastu metrów.

  • 6. Data: 2010-04-19 08:18:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:

    > W obowiązkach mają dbałość o powierzone mienie. Nie jest to jakiś market.. ot,
    > zwykły osiedlowy mały sklepik o powierzchni sprzedaży kilkunastu metrów.

    Można dbać, ale nie można odpowiadać za poczynania choćby koleżanek na
    innej zmianie. Więc się nie dziwię, że nie chcą odpowiadać, bo nie mają
    możliwości tego pilnować. Chyba, że przed każdą zmiana będzie robiony
    remanent (oraz przed zamknięciem i po przed otwarciem)...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-04-19 08:37:05
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 10:10:13 +0200, s...@p...onet.pl napisał(a):

    > W obowiązkach mają dbałość o powierzone mienie. Nie jest to jakiś market.. ot,
    > zwykły osiedlowy mały sklepik o powierzchni sprzedaży kilkunastu metrów.

    Zamontuj kamerę. Koszt niewielki. Gość przy kasie nie ma fizycznej
    możliwości doglądania czy nie ma złodzieji. Czemu miałby za to odpowiadać?
    Taki zapis to typowy haczyk. Wiadomo, że pracownik nie ma możliwości by go
    egzekwować, ale zawsze potem jest na kogo zrzucić winę lub mu dojebać

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-04-19 09:05:15
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W obowiązkach mają dbałość o powierzone mienie. Nie jest to jakiś market.. ot,
    > zwykły osiedlowy mały sklepik o powierzchni sprzedaży kilkunastu metrów.

    Kamerka albo kilka, rejestracja nagrania. W dzisiejszych czasach to juz
    niewielki koszt.
    Są praktycznie 3 możliwości ubytków:
    1) Lewe kasowanie znajomych lub podbieranie gotówki z kasy po
    nieskasowaniu towaru: są moduły, które nanoszą na obraz wideo aktualnie
    drukowany paragon fiskalny (chociaż można to ewentualnie kontrolować po
    godzinie nagrania i godzinie paragonu).
    2) Kradzież towaru - po prostu kamery.
    Rozwiązania sprawdzone w praktyce...

    Policz: jeśli zostałeś okradziony, jak mówisz, na większą sumę, to
    montaż monitoringu wideo bardzo szybko Ci się zwróci, bo w przyszłości
    jest szansa na powtórki.

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-04-19 12:45:03
    Od: Piotr <...@...c>

    W dniu 2010-04-19 10:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Można dbać, ale nie można odpowiadać za poczynania choćby koleżanek na
    > innej zmianie.

    albo szefostwa

  • 10. Data: 2010-04-19 13:21:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr napisał(a) :

    > albo szefostwa

    A i tego nie można przecież wykluczyć.

    U mnie też kiedyś było poszukiwanie paru sztuk małej, ale raczej
    drogiej elektroniki. Po kolei coraz wyżej szły pytania o
    przypomnienie sobie, kto brał i po co? W końcu ktoś z mocno bijącym
    sercem poszedł zapytał głównego szefa.
    - A tak, brałem, ale zapomniałem powiedzieć :-)

    Morał: No i jak tu pilnować czegoś do czego każdy ma dostęp w czasie
    gdy nas nie ma?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E