  • 1. Data: 2010-04-18 14:32:42
    Temat: nowy dowód osobisty - nietypowe
    Od: Thomas <a...@o...pl>

    Kumpel pożyczył pieniądze na dowód osobisty i teraz ociąga się ze
    spłacaniem, podejrzewam że zaczął wyrabiać nowy. Czy jeżeli zadzwonię do
    odpowiedniego urzędu miejskiego, to czy oni muszą udzielić mi informacji
    czy zgłosił on wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie
    rzekomą kradzież bądź zgubę ?

  • 2. Data: 2010-04-18 15:13:57
    Temat: Re: nowy dowód osobisty - nietypowe
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Thomas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie rzekomą kradzież bądź

    Co ma do tego nowy DO? Myślisz, że kredyt zniknie?

  • 3. Data: 2010-04-18 15:23:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-18 17:13, qwerty pisze:

    > Co ma do tego nowy DO? Myślisz, że kredyt zniknie?

    Nie, ale przedłuży się o miesiąc spłata:

    art. 55 ustawy z dn. 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych (tekst jednolity ogłoszony w Dz. U. z 2001 r.
    Nr 87, poz. 960).

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-04-18 15:41:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik qwerty q...@p...fm ...

    > Co ma do tego nowy DO? Myślisz, że kredyt zniknie?

    No skoro wział kredyt na dowód a nie na osobe... :))))

  • 5. Data: 2010-04-18 17:13:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    qwerty wrote:

    > Co ma do tego nowy DO? Myślisz, że kredyt zniknie?

    Ja myślę, że kumpel pożyczył od niego pieniądze zostawiając
    swój dowód w zastaw. I teraz stary dowód mu nie będzie potrzebny...

  • 6. Data: 2010-04-18 17:35:47
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Thomas wrote:
> [...]
    > odpowiedniego urzędu miejskiego, to czy oni muszą udzielić mi informacji
    > czy zgłosił on wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie

    Nie muszą.
    Zanim zaczniesz dzwonić to dowiedz się, czy nie powinineś byłeś
    odprowadzić podatku od pożyczki.

    A co dalej - zależy od kwoty i stopnia zażyłości. Sednem będzie zdobycie
    jego potwierdzenia, że pożyczył kasę. Inaczej powie, że zapił u ciebie,
    nic nie pamięta i dlatego powiedział, że zgubił dowód.

    gacek

  • 7. Data: 2010-04-18 17:38:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-18 19:35, gacek pisze:
    > Zanim zaczniesz dzwonić to dowiedz się, czy nie powinineś byłeś
    > odprowadzić podatku od pożyczki.

    Zanim zacznie dzwonić, niech się upewni czy wolno mu było brać DO w zastaw.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-04-18 17:47:24
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Thomas pisze:
> [...]
    > odpowiedniego urzędu miejskiego, to czy oni muszą udzielić mi informacji
    > czy zgłosił on wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie

    Jakbys chcial wiedziec to nie wolno zatrzymywac czyjegos dowodu poniewaz
    to wykroczenie.

    :):):)

    Na dobra sprawe mozesz isc na policje powiedziec ze koles nie chce ci
    oddac dodowodu i bedzie mial problemy a ty dowod .

  • 9. Data: 2010-04-18 17:47:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    Thomas wrote:

> [...]
    > odpowiedniego urzędu miejskiego, to czy oni muszą udzielić mi informacji
    > czy zgłosił on wniosek o wydanie nowego; i czy zgłosił ewentualnie

    Nie można brać DO w zastaw.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-04-18 17:55:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gacek pisze:

    > Nie muszą.
    > Zanim zaczniesz dzwonić to dowiedz się, czy nie powinineś byłeś
    > odprowadzić podatku od pożyczki.

    Jak już się upewni, to się dowie, że ewentualny podatek płaci
    pożyczkobiorca.

    > A co dalej - zależy od kwoty i stopnia zażyłości. Sednem będzie zdobycie
    > jego potwierdzenia, że pożyczył kasę. Inaczej powie, że zapił u ciebie,
    > nic nie pamięta i dlatego powiedział, że zgubił dowód.

    Kredyt na dowód jest tak samo niebepieczny, jak kredyt "na gębę". Jak
    odda, to dobrze, jak nie odda, to modlić się, aby nie podkablował, że mu
    dowód przetrzymujesz.

    W warszawskim Blue City można było wypożyczyć wózki sklepowe dla
    dzieci, zostawiając w zastaw dowód. Do czasu. Ostatnio panienka
    stwierdziła, że ktoś zostawił dowód, a potem wezwał policję. Teraz tylko
    dane spisują. I tak być powinno.

    --
    Liwiusz