  • 1. Data: 2006-06-25 12:58:29
    Temat: nowe prawo jazdy - kary
    Od: "kukikoko" <k...@o...pl>

    Witam.
    Pytanie jest proste aczkolwiek nie umiem znalezc w sieci
    na nie odpowiedzi. Mam stare prawo jazdy. Nalezy je
    wymienic do 30 czerwca. Czy jesli tego nie zrobie
    dostane jakas kare? Nie korzystam z niego i nie bardzo
    chce mi sie je wymieniac. Pisze tu o karze nie za jazde
    samochodem ze starym prawem od lipac tylko o karze za
    samo niewymienienie. Czy cos takiego jest czy jesli
    ktos nie wymieni, a nie jezdzi to nie musi sie liczyc
    z zadnymi konsekwencjami. Jesli taka kara istnieje prosilbym
    o podanie na jakiej podstawie. Bardzo serdecznie dziekuje
    za odpowiedzi.
    Pawel

  • 2. Data: 2006-06-25 13:35:50
    Temat: Re: nowe prawo jazdy - kary
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kukikoko wrote:
> [...]
    > z zadnymi konsekwencjami. Jesli taka kara istnieje prosilbym
    > o podanie na jakiej podstawie. Bardzo serdecznie dziekuje

    Raczej kary nie ma.
    po prostu pozostaniesz bez prawa jazdy.

  • 3. Data: 2006-06-26 10:00:44
    Od: "mateurz" <m...@r...pl>

    za jazdę samochodem bez nowego prawa jazdy dostaniesz 50 zl mandatu,
    jednak jeśli go nie wymienisz nic się nie dzieje, nie możesz
    jeździć i to wszystko,

    na nowe możesz wymienić w każdym momencie

  • 4. Data: 2006-06-26 10:49:09
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > za jazdę samochodem bez nowego prawa jazdy dostaniesz 50 zl mandatu,
    > jednak jeśli go nie wymienisz nic się nie dzieje, nie możesz
    > jeździć i to wszystko,
    >
    > na nowe możesz wymienić w każdym momencie

    Masz rację za jazdę bez dokumentu dostaniesz karę. Widzę ze jesteś mocno
    oblatany. To napisz proszę jaki jest nieprzekraczalny, ustawowy czas potrzebny
    do wydania PJ od momentu złożenia wniosku. Termin taki musi uwzględniać
    możliwość pomyłek urzędu itp. Bo jeśli taki termin uwzględniający najgorszy
    przypadek tzn taki ze żle wystawili i na dodatek 3 razy im zginęło to z karą
    masz rację. Ale jeśli taki termin nie istnieje ( bylem dzisiaj z wnioskiem o
    wymianę pani w okienku powiedziała że RACZEJ są to trzy tygodnie a nie dwa, co
    to znaczy RACZEJ) to ostatnim dniem składania będzie ostatni dzień tego
    miesiąca, a wszystkie dokumenty są ważne do odebrania nowych, pod warunkiem że
    się tego terminu dotrzymało. Tak jak z pitem. Liczy się data stempla pocztowego
    a nie kiedy sprawdza. Tomek
    ps. Na moim staryn PJ są takie napisy. Prawo jazdy potem imię i nazwisko potem
    wydane przez- potem ważne do i wpis bezterminowo. Dlaczego mam je zmieniać skoro
    jest ważne do mojej śmierci albo gdy mi je z urzedu zabiorą. tylko niech nikt
    nie kituje że to uprawnienia są ważne bezterminowo. Z mojego legalnie wydanego
    PJ nic takiego nie wynika.

  • 5. Data: 2006-06-26 19:25:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > nie kituje że to uprawnienia są ważne bezterminowo. Z mojego legalnie wydanego

    Ważne bezterminowo jest Twoje _prawo_ do _jazdy_.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 6. Data: 2006-06-26 21:55:30
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Piotr Kubiak
    > (chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z nagłówka)
    Jak mi nie wierzysz co mam napisane na druczku to znajdz gdzieś taki sam. Tam
    nie ma napisu prawo do jazdy. Może na innych jest taki napis. Mój druczek jest
    wazny bezterminowo. Tak wynika z tego co na nim jest napisane. Wynika to w
    sposób prosty z gramatyki języka polskiego. Nic nie stało na przeszkodzie zeby
    umiescić na nim stosowną informację o prawie do jazdy. Ale nie ma takiej
    informacji. Zresztą jak to zapisać żeby nikt się nie śmiał. Konieczność zmian
    dokumentów to jeden z najbardziej chamskich chwytów rządzacych. 77 złotych
    kosztuje taka zamiana przy kosztach wytworzenia w skali masowej w okolicach
    kilku złotych. Super kasa na super wydatki państwa. Tomek