  • 11. Data: 2004-10-22 10:13:15
    Temat: Re: niewziąłem paragonu
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 11:09:35 +0200, Lesio5 naskrobał(a):

    > Wyciag z terminala platniczego NIE jest dowodem zakupu czegokolwiek. Jest
    > dowodem wykonania platnosci. Za co - tego raport z polcardu nie okresla.

    określa - jest powiązany ściśle z paragonem fiskalnym przez czas i
    oznaczenie formy zapłaty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-10-22 11:00:29
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > z niczego nie rezygnujemy - dowodem jest każda inna rzecz identyfikująca
    > transakcje rzecz np gwarancja, przelew, karta.

    gwarancja musi miec wskazane cechy przedmiotu , a w gwarancji pisza
    najczesciej ze jest wazna z dowodem zakupu

    VG

  • 13. Data: 2004-10-22 11:25:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > z niczego nie rezygnujemy - dowodem jest każda inna rzecz identyfikująca
    > transakcje rzecz np gwarancja, przelew, karta.

    Kupujemy w zwyklym zwyczajnym sklepie za gotowke. Od tego zaczal sie
    wątek.

  • 14. Data: 2004-10-22 11:59:41
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > gwarancja musi miec wskazane cechy przedmiotu , a w gwarancji pisza
    > najczesciej ze jest wazna z dowodem zakupu

    Druk gwarancyjny itp nie jest Ci do niczego potrzebny przy składaniu
    reklamacji.
    Ważny jest dowód zakupu - zaleznie od tego czy jest to paragon czy faktura -
    korzystasz z innych przepisów.
    Druk gwarancyjny jest istotny, jeżeli jest to gwarancja rozszerzona (czyli
    dostajesz więcej niż mówią przepisy).

    --
    Piotr

  • 15. Data: 2004-10-22 12:55:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > Druk gwarancyjny itp nie jest Ci do niczego potrzebny przy składaniu
    > reklamacji.
    > Ważny jest dowód zakupu - zaleznie od tego czy jest to paragon czy faktura -
    > korzystasz z innych przepisów.

    Bzdura, konsument, któremu wystawiono fakturę pozostaje konsumentem.

    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 16. Data: 2004-10-22 14:15:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 13:59:41 +0200, Piotr/inw naskrobał(a):

    > Druk gwarancyjny itp nie jest Ci do niczego potrzebny przy składaniu
    > reklamacji.

    na podstawie gwarancji niezbędny :)

    > Ważny jest dowód zakupu - zaleznie od tego czy jest to paragon czy faktura -
    > korzystasz z innych przepisów.

    te same.

    > Druk gwarancyjny jest istotny, jeżeli jest to gwarancja rozszerzona (czyli
    > dostajesz więcej niż mówią przepisy).

    ROFL - zazwyczaj gwarancja czyli umową cywilną miedzy sprzedającym a
    kupującym (która nie wiem czymu nazywasz rozszerzoną) jest o wiele mniej
    korzystna niż zapisy ustawowe.

  • 17. Data: 2004-10-22 14:16:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 13:25:57 +0200, KrzysiekPP naskrobał(a):

    > Kupujemy w zwyklym zwyczajnym sklepie za gotowke. Od tego zaczal sie
    > wątek.

    na to użyj gwarancji jako dowodu zakupu.

  • 18. Data: 2004-10-22 14:23:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [crosspost .prawo na .podatki, a nuż pominąłem jakiś przepis szczegółowy]
    On Fri, 22 Oct 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+
    >+ określa - jest powiązany ściśle z paragonem fiskalnym przez czas

    wKF: widzę że pomijacie czynnik który jest istotny aczkolwiek
    tylko przy *jednym* rodzaju "uprawnienia konsumenckiego" - zwrotu
    mianowicie.
    Jeśli sprzedawca przyjmuje zwrot to musi go zaksięgować.
    Operacja jest "w miarę prosta" jeśli kupujący ma dokument sprzedaży
    - paragon lub fakturę[1]... Kupujący nie może cofnąć "jakiejś sprzedaży"
    jeśli nie chce stracić VAT ! Musi cofnąć *konkretną* sprzedaż.
    Dokumentem.
    Wyobraźcie sobie teoretyczną operację kiedy sprzedawca "cofa"
    sprzedaż nie biorąc z powrotem paragonu, księguje...
    Następnego dnia pojawia się kontroler skarbówki z paragonem
    w ręku. Tym wyksięgowanym... Wiecie co to jest "szacowanie
    przychodu" ?
    Tak, powołany przykład ze świadkiem - kiedy obie osoby potwierdzą
    iż chodzi o *tę* sprzedaż (godzina, kwota) wcale nie jest taki zły.
    A wylegitymowanie (dobrowolne of course) i podpisanie oświadczenia
    co najmniej.
    [1] Wydając fakturę zabiera się paragon :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający na protesty :))

  • 19. Data: 2004-10-22 14:50:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [1] Wydając fakturę zabiera się paragon :)

    Jestes tego pewien?

    j.

  • 20. Data: 2004-10-22 15:04:06
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > na to użyj gwarancji jako dowodu zakupu.

    Na plecak ?! Na spodnie ? Na skarpetki ? ..... na karton mleka ?