  • 1. Data: 2004-10-22 08:13:19
    Temat: niewziąłem paragonu
    Od: "Radek Zwolski" <z...@p...fm>

    Kupiłem plecak w sklepie w którym można do siedmiu dni oddać zakupiny towar,
    jednak niewziąłem paragonu (na marginesie, czy są jakieś przepisy regulujące
    branie paragonów który jest podstawą rękojmi? zdarza sie tak że paragon jest
    mi wciskany w reklamówke, innym razem kładziony na ladzie itp)
    przyszedłem do nich dwa dni później i chce wymienić plecak na inny, jednak
    jak mi powiedzieli wymogi urzędu skarbowego są takie że można przyjąć zwrot
    tylko z orginałem.

    Co w wypadku gdy plecak sie rozpadnie?

    Na swoją obrone mam dwie rzeczy, raz - pamiętają ze kupowałem ten plecak
    (raptem mineły dwa dni), a dwa - maja przecież swój paragon w kasie
    fiskalnej (jest możliwość skserowania takiego ?)

  • 2. Data: 2004-10-22 08:32:13
    Temat: Re: niewziąłem paragonu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Kupiłem plecak w sklepie w którym można do siedmiu dni oddać zakupiny
    towar,
    > jednak niewzi?łem paragonu (na marginesie, czy s? jakie? przepisy reguluj?ce
    > branie paragonów który jest podstaw? rękojmi? zdarza sie tak że paragon jest

    Nie biorac paragonu rezygnujesz z wszelkich praw konsumenckich. Tak wiec
    nie masz jakichkolwiek szans na zalatwienie czegokolwiek. Teraz jestes
    zdany tylko na dobrą wole sprzedawcy.

  • 3. Data: 2004-10-22 08:52:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 10:32:13 +0200, KrzysiekPP naskrobał(a):

    > Nie biorac paragonu rezygnujesz z wszelkich praw konsumenckich. Tak wiec
    > nie masz jakichkolwiek szans na zalatwienie czegokolwiek. Teraz jestes
    > zdany tylko na dobrą wole sprzedawcy.

    Nie widzałem takiego przepisu. Nie posiadając paragonu raczej utrudnia
    sobie ich korzystanie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-22 08:59:00
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Nie widzałem takiego przepisu. Nie posiadając paragonu raczej utrudnia
    > sobie ich korzystanie.

    Nie chodzi o przepis, tylko o brak jakiegokolwiek dowodu zakupu w
    sklepie. Rezygnując z tego dowodu rezygnujemy z praw konsumenta.

  • 5. Data: 2004-10-22 09:00:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nie chodzi o przepis, tylko o brak jakiegokolwiek dowodu zakupu w
    > sklepie. Rezygnując z tego dowodu rezygnujemy z praw konsumenta.

    a moze placiles kartą - to dowod jakis bedzie
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-10-22 09:09:35
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o przepis, tylko o brak jakiegokolwiek dowodu zakupu w
    > sklepie. Rezygnując z tego dowodu rezygnujemy z praw konsumenta.

    Otóż to. Paragon fiskalny jest jedyna mozliwoscia zidentyfikowania nabytego
    towaru w sklepie (jesli na towar nie wystawiono imiennej faktury). Jesli
    ktos nie wzial paragonu, nie ma mozliwosci udowodnienia ze zakupil okreslona
    rzecz.
    Wyciag z terminala platniczego NIE jest dowodem zakupu czegokolwiek. Jest
    dowodem wykonania platnosci. Za co - tego raport z polcardu nie okresla.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 7. Data: 2004-10-22 09:14:36
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > a moze placiles kartą - to dowod jakis bedzie

    Czy kwitek z terminala jest dowodem na dokonanie zakupu tej konkretnej
    rzeczy czy raczej dowodem dokonanej jakiejś płatności? (pytam z ciekawości,
    bo nigdy nie wiadomo czy nie poznam takiego problemu z drugiej strony)

    pozdrawiam

    Monika

  • 8. Data: 2004-10-22 09:15:57
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Czy kwitek z terminala jest dowodem na dokonanie zakupu tej konkretnej
    > rzeczy

    Nie

    > czy raczej dowodem dokonanej jakiejś płatności?

    Dokladnie tak.

  • 9. Data: 2004-10-22 09:16:18
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Lesio5 <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > dowodem wykonania platnosci. Za co - tego raport z polcardu nie okresla.

    Jeżeli na dodatek mam świadka, raport z Polcardu wskazuje płatność
    odpowiadającą - trzeba trafu - cenie plecaka, a kopia paragonu jest w kasie
    fiskalnej...

    Nie przesadzajmy.

    RG

  • 10. Data: 2004-10-22 10:11:00
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2004 10:59:00 +0200, KrzysiekPP naskrobał(a):

    > Nie chodzi o przepis,

    to jest grupa prawo wiec chodzi przede wszystkim o przepisy .

    > tylko o brak jakiegokolwiek dowodu zakupu w
    > sklepie. Rezygnując z tego dowodu rezygnujemy z praw konsumenta.

    z niczego nie rezygnujemy - dowodem jest każda inna rzecz identyfikująca
    transakcje rzecz np gwarancja, przelew, karta.