  • 21. Data: 2003-11-16 17:36:58
    Temat: Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > Od ciebie zalezy jakie wyjscie wybierzesz ale dziwie sie jak zbudowałeś
    sieć
    > 300 osobowa jak nie potrafisz sobie dac rady z takim prostym przypadkiem.
    > (coś mi się wydaje że admin to d..a - bez urazy)

    jeszcze raz wyjasnie , zablokowac , czy odlaczec moge - ale watpie zeby
    mialo to dzialanie odstraszajace .
    ja goscia udostepniajacego odetne a ten ktory korzysta na lewo pojdzie do
    innnego kolegi , albo np. przetnie kable i zalozy switcha w piwnicy , na
    ktoryms z kabli idacych do userow , i co znow bede szukal gdzie sie wpial ,
    wypinal ( siekiera :) ) jego kable i czekal gdzie sie wepnie nastepnym
    razem? bez sensu :(
    ps. w umowie jest zakaz udostepniania poza lokal.
    piotr

  • 22. Data: 2003-11-16 18:19:20
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razem? bez sensu :(
    > ps. w umowie jest zakaz udostepniania poza lokal.

    Robisz nowy regulamin uslugi ... rozsylasz go do userow ... wprowadzasz w
    nim zakaz udostepniania pod kara pieniezna ...
    i koniec ... oczywiscie jak niemasz regulaminu to mysle ze nadal mozesz to
    zrobic :) ale jak go niemasz tos dupa a nie admin :D

  • 23. Data: 2003-11-16 18:32:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zastrzegam, że dla mnie sieć komputerowa to narzędzie i nie mam pojęcia,
    jak tam te elektrony latają po kablach. Moim zdaniem zastosowanie będzie
    miał przepis kodeksu karnego:

    Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    przetwarzanie, gromadzenie lub przesyłanie informacji lub zmienia, usuwa
    albo wprowadza nowy zapis na komputerowym nośniku informacji, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. Jeżeli oszustwo popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    A zatem należy powiadomoć organy ścigania.

  • 24. Data: 2003-11-16 20:43:42
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    o nareszcie o to mi chodzilo, dzieki
    pozdrawiam piotr

  • 25. Data: 2003-11-16 20:52:34
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > i koniec ... oczywiscie jak niemasz regulaminu to mysle ze nadal mozesz to
    > zrobic :) ale jak go niemasz tos dupa a nie admin :D

    tak tak juz wiem prawie co drugi post mowi ze jestem d.... nie administrator
    , mozliwe nie jestem alfa i omega , ale kotroluje ruch w mojej sieci ,
    regulamin oczywiscie tez jest i stoi w nim ze nie wolno udostepniac pod
    grozba natychmiastowego odlaczenie i poniesienia konsekwencji finansowych -
    NIE o to mi chodzi ! wyjasnilem to kilka postow wczesniej.
    teraz sprawa jest prosta wiadomo gdzie i kiedy sie wpial , a jak nastepny
    wepnie mi sie gdzies na kablach laczacych bloki lub gdzies w piwnicy? ta
    siec pokrywa obszar calego miasta (25.000 mieszkancow) niestety nie
    dysponuje inteligentnymi switchami zeby przesledzic za ktorym switchem jest
    wpiety .zreszta pisze na grupe pl.soc.prawo a nie pl.sieci czy podobna , i
    takiej pomocy oczekiwalem .
    pozdrawiam piotr

  • 26. Data: 2003-11-16 20:55:48
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    e...@u...poczta.onet.pl news:bp7ph6$nit$1@atlantis.news.tpi.pl

    > maskarada zrobiona na ip , ip powiazane z macadresem , gosc jes wpiety
    > do switcha ktory stoi u jednego z legalnych uzytkownikow , nie jest
    > problemem jego dostep do internetu a jedynie zaklucanie pracy innych
    > userow ( gosc namietnie sie podszewa pod inne ip dezorganizujac prace
    > sieci ) .

    No to przeciez, mowisz temu legalnemu uzytkownikowi ze switchem zeby wypiol
    kabel tego ktory rozrabia i juz. Przeciez nie zterroryzuje osoby u ktorej
    jest switch i sie na sile nie wepnie ;)

    A jak by z jakiego powodu to nie dawalo skutkow, to odcinasz od glownego
    serwera caly switch prze ktory sie laczy zlosiwy uzytkownik i informujesz
    telefonicznie pozostalych uzytkownikow komu moga podziekowac, efekt
    gwarantowany.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 27. Data: 2003-11-16 21:54:16
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jeszcze raz wyjasnie , zablokowac , czy odlaczec moge - ale watpie
    zeby
    > mialo to dzialanie odstraszajace .

    A nie ma?
    "Jak pozwolisz, by ktoś od ciebie robił syf na sieci, to twoja głowa
    poleci."

    > ja goscia udostepniajacego odetne a ten ktory korzysta na lewo pojdzie
    do
    > innnego kolegi,
    To kolega też staraci łącze. Trzeci kolega powie "spadaj".

    > albo np. przetnie kable i zalozy switcha w piwnicy , na
    > ktoryms z kabli idacych do userow,

    No, i będzie sobie robił nocki internetowe ze szczurami?
    A jak się wepnie na dłużej, to masz go w garści i z dowodami.
    http://www.tpnet.pl/abuse_prawo.php

    A jak będzie złośliwie ciął kable userom, to prędzej czy później ktoś mu
    wytłumaczy ręcznie, że to nieładnie.

    c.

  • 28. Data: 2003-11-16 23:07:39
    Od: "xmarcel" <x...@g...ble.ble.pl>

    > o nareszcie o to mi chodzilo, dzieki
    > pozdrawiam piotr

    wielki panie adminie!!!
    zrob przydzielanie IP przez dhcp na podstawie adresu MAC, i nie opowiadaj,
    ze adres sprzetowy mozna tak latwo zmienic.!!
    ps. a Ty umiesz zmienic adres MAC uzadzenia NIC?

  • 29. Data: 2003-11-17 01:37:19
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bp8vvq$7vs$1@news.lublin.pl>, xmarcel wrote:
    > zrob przydzielanie IP przez dhcp na podstawie adresu MAC, i nie opowiadaj,
    > ze adres sprzetowy mozna tak latwo zmienic.!!
    > ps. a Ty umiesz zmienic adres MAC uzadzenia NIC?

    A jest z tym jakiś problem? Kupa kart to umożliwiała (przynajmniej parę
    lat temu). Coś się w tej materii zmieniło?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2003-11-17 06:53:32
    Temat: Re: nielegalny u?ytkownik w sieci
    Od: Boski <bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl>

    Dnia Sun, 16 Nov 2003 14:12:44 +0100, Miernik <m...@c...pl>
    napisał:

    >Poprawnie skonfigurowac siec, tak aby danego numeru IP mogla uzywac
    >tylko karta z danym numerem MAC.

    Tez bedzie podmienial (tylko ze tym razem MACa i IP) Proponuje go
    postraszyc zerwaniem umowy i odpieciem /fizycznym/ od internetu. To go
    powinno troche uspokoic.

    --
    Pozdrawiam,

    Boski

    GG:4500044
    bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl
    http://www.boski.tk

    UWAGA!!! Wytnij z mojego adresu /=U-S-U-N--T-O=/ !!!