    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 2 Jan 2006 19:52:57 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    >Owszem, mogą istnieć sytuacje, w których będzie
    > uniewinnienie, bo obowiązek wskazania kierującego nie jest absolutny,

    I o to mi właśnie chodzi. Wcale nie powiedziałem że powołanie się na niepamięć
    zawsze gwarantuje uniewinnienie. Wszystko zależy od okoliczności danego
    wypadku, które podlegają ocenie w świetle m.in. logiki i zasad doświadczenia
    życiowego.

    > Przecież skoro na
    > właściciela pojazdu nałożony został obowiązek, to powinien on zadbać o
    > możliwość jego spełnienia, a jeśli tego nie robi, to nie zachowuje
    > ostrożności wymaganej w danych okolicznościach (art.6§2 kw).

    Nie wymagałbym tu jednak nic ponad zwykłą ostrożność, czyli np. nic ponad
    zwykłe możliwości ludzkiej pamięci. Dlaczego? Z prostego powodu: prawo nie
    nakłada tu (tzn. przy zapamiętywaniu komu użyczył pojazd) na człowieka
    obowiązku zachowania jakichkolwiek szczególnej ostrożności (a już na pewno nie
    znam normy która nakzaywałaby wspomaganie pamięci robieniem sobie jakichś
    ewidencji, notatek itp.).

    -> http://usenet.pomocprawna.info