  • Data: 2006-01-02 20:05:46
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dziesiątki najróżniejszych przypadków. I tylko jeden
    > przepis.

    Dla jasności podaję że ja miałem na myśli ten przepis:

    Art. 65. § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję
    upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania,wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych
    w § 1.

    Oczywiście jest to fragment kodeksu wykroczeń.
    Czy Ty masz na myśli jakiś inny?

    > Nie podanie danych kierującego jest przypadkiem oczywistym. Zwłaszcza,
    > że w podanych okolicznościach nie może być mowy o samowolnym użyciu
    > pojazdu. Jedynie kara może być rózna: 100-300-600-1000 zł grzywny, a
    > może tylko nagana.

    A wina i jej granice? Czy jest zawsze? Czyli inaczej mówiąc czy wina jest
    absolutna? Czy obowiązek podania tych danych jest absolutny i nigdy nie może
    dojść do sytuacji w której człowiek nie ponosi winy za to że danych nie potrafi
    podać?

    > nie ma w opisie czynu miejsca na ustalanie, czy wiedział i
    > zataił, czy też nie wiedział bo zapomniał, albo go to nie interesowało.
    > Wina sprawcy w tym przypadku polega na nie zapewnieniu sobie wiedzy na
    > temat tego komu powierza pojazd do kierowania.

    Ale tylko w granicach gdzie następuje zawinienie po stronie obwinionego. Nie ma
    wykroczenia bez winy, a nie można wymagać od ludzi pamiętania absolutnie
    wszystkiego i w każdych okolicznościach i to pod groźbą kary. Bo pamięć ludzka z
    natury rzeczy nie jest absolutna

    > Ciekawy wyrok.

    Moim zdaniem w tam opisanym wypadku całkowicie trafny.

    Swoją drogą ja mam pewne wątpliwości co do konstytucyjności wykroczenia z art.
    65 k.w.

    -> http://usenet.pomocprawna.info