  • Data: 2006-01-02 20:16:37
    Temat: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sytuacji gdy właściciel ma świadomość, ze może zaistnieć potrzeba
    > wskazania przez niego osoby kierującej, to nie może opierać się tylko na
    > swojej pamięci, musi podjąć jakieś czynności pozwalające mu spełnić
    > potencjalny obowiązek.

    Jakie to konkretnie czynności ma obywatel obowiązek podjąć i jaka jest konkrenta
    (boć przecież: nullum crimen sine lege certa) podstawa prawna nakładająca na
    obywatela podjęcie takich a nie innych czynności dodatkowych poza pamiętaniem.
    Pamiętajmy że mówimy tu o szeroko pojętym prawie karnym gdzie musi być ścisłe
    określenie zakresu odpowiedzialności karnej.

    > Może jedynie w sytuacji gdy samochód użyczany
    > jest naprawdę niewielkiemu gronu osób można opierać się na pamięci...

    Czyli jak zwykle - wiele zależy od okoliczności ;)

    > Gdy jest ich więcej, trudno opieranie się na własnej pamięci, z
    > oczywistych względów zawodnej, uznać za zachowanie ostrożności.

    Trudno mi się z tym zgodzić. Moim zdaniem do zajmowania takiego stanowiska
    potrzebna by była nowelizacja obecnego prawa (np. prawa o ruchu drogowym)

    -> http://usenet.pomocprawna.info