    From: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 02 Jan 2006 20:28:55 +0100

    skorumpowany sedzia napisał(a):

    > rotfl
    >
    > to cos jak z tym paragrafem dajacym mozliwosc naruszenia miru domowego
    > przez buca z ZAiKSu. Czygo nie ma prawa zrobic nawet policjant.
    > Konstytucja konstytucja ale sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie.

    Znowu nie na temat. Nie podanie danych osoby, której powierzyło się
    pojazd, podobnie jak nie podanie policjantowi własnych danych osobowych
    jest wykroczeniem. Takie jest prawo. A z tym naruszaniem miru
    domowego... sprawdź w komentarzu co to jest "mir domowy" bo jak zwykle
    bredzisz.

    > Wiemy wiemy. Karnista Gardocki i jego chluba, wyrok na Sokolowskiego.
    > Zgodny z "prawem".

    Tak, wiem. Gdy kończa ci się argumenty wywlekasz Sokołowskiego.
    Niezaleznie czy ma to cokolwiek wspólnego z tematem dyskusji czy nie.
    A moze byś tak przejrzał orzecznictwo i znalazł jakies inne wyroki? Bo
    ter Sokołowski już mi sie znudził.

    > 1. mowimy o karaniu za cudze wykroczenia.

    Ty mówisz o karaniu za cudze wykroczenia. Ja usiłuje ci wytłumaczyć, że
    nie ma karania za cudze wykroczenie. Jeszcze raz: kierowca odpowiada za
    przekroczenie prędkości. Właściciel odpowiada za nie podanie danych
    kierującego. Inna kwalifikacja prawna, inne wykroczenie. Teraz jasne?

    > 2. nikt nigdy nie ma obowiazku samooskarznia.

    Przeciez nie oskarza siebie. Pytają go komu powierzył samochód do
    kierowania, może więc co najwyżej oskarzyć kogos innego.

    > Alez oczywiscie. Nie rozumiem naciagania "prawa" na niekorzysc
    > obywateli. Zawsze mi sie wydawalo, ze w szkolach ucza o domniemaniu
    > niewinnosci. Ale moze w Szczytnie uczyli cie czego innego.

    Nic nie rozumiesz. Jak zwykle zresztą. A przy okzaji... byłeś kiedyś w
    Szczytnie? To bardzo ładne miasto.

    > zarzucic mozna. Ba, nawet mozna skazac. Zapytaj ubeka Garockiego.
    > Sokolowski mu swiadkiem. :-P

    Jak zwykle brak argumentów = Sokołowski i Gardocki
    Co chcesz w ten sposób osiągnąć?

    > Oczywiscie! Nikt nie ma obowiazku podawania niczego bucom w mundurkach.
    > Chcesz udowadniac? Udowadniaj? Beze mnie.

    Masz obowiązek podać własne dane osobowe, w tym także miejsce pracy,
    oraz dane osoby której powierzyłeś samochód do prowadzenia. Tak stanowi
    prawo uchwalone przez sejm i obowiązujace. Jeśli tego nie zrobisz
    popełniasz wykroczenie, za które zostaniesz ukarany. To chyba jasne.

    > I otrzymujesz grzeczna odpowiedz zapraszajaca na wycieczke na drzewko.
    > Odmowa saooskarzania sie to nazywa.

    Jakiego samooskarżania? Pytamy, komu powierzył samochód do kierowania.
    Jeżeli odmówi odpowiedzi - ukaramy go za odmowę odpowiedzi. Jeżeli
    powie, że nikomu nie powierzał - to wtedy wiemy, że to on. Jeżęli powie,
    że nie ma zamiaru się oskarzać to tez wiemy, że to on, bo podając dane
    osoby której powierzył pojazd mógłby oskarzyć co najwyżej kogos innego.

    > Nie tyle, bo kiedy trafisz na obywatela znajacego swoje prawa i je
    > egzekujuacego, to bedzie dopiero poczatek. Sokolowski i Kutas Gardocki
    > cos mowi?

    Znowu Sokołowski i Gardocki? Znaczy skończyły ci się argumenty
    merytoryczne? A apropo znajomości prawa... może najpierw ty bys je poznał?

    > Zalozmy, ze mowie ze dalam Zenkowi Kowalskiemu. Jaki jest to dowod, ze
    > to on kierowal w konkretnym miejscu i czasie dlugo po fakcie przekazania
    > kluczykow? Jak chcesz ustalic ktory z 3 pasazerow to wlasnie kierowca
    > Zenek K.?

    Znowu "dalam"? czyżbyś była dziewczynką? No cóż... miałem podejrzenia
    pamiętając prowadzoną w podobnym stylu dyskusję na temat coca coli i
    bzdur o rzekomym rozpuszczaniu zębów. Widać miałem rację.

    A wracając do rzeczy. Nadal nie rozumiesz. Ja nie muszę nic ustalać.
    Jeżeli powiesz, że dałaś samochód Zenkowi to znaczy, że wypełniłaś swój
    obowiązek podania danych kierującego i nie popwłniłaś wykroczenia. W
    taiej sytuacji policja zapyta Zenka, komu z kolei on powierzył pojazd do
    kierowania.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre