    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 2 Jan 2006 19:27:47 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > I tu znowu wychodzi twoja ignorancja jeśli chodzi o prawo. Otóż ma
    > obowiązek wskazać osobę, której powierzył pojazd do kierowania, co
    > wynika wprost i wyraźnie z Prawa o ruchu drogowym. No i kto jest teraz
    > bucem?

    Rzeczywiście jest taki przepis w prawie o ruchu drogowym ale to wcale nie oznacza
    że każdy właściciel, który nie poda komu użyczył samochód zawsze zostanie
    ukarany. Wszystko zależy bowiem od okoliczności danego wypadku, a życie kreuje
    bardzo zróżnicowane sytuacje (czasem takie o których nawet drogiemu Ottonowi
    się nie śniło, albo nie chciało śnić ;)).

    Dlatego zawsze porażała mnie łatwość, z jaką drogi Otton feruje tu na forum (nie
    widząc ani kawałka materiału dowodowego nadającego się do rzetelnej oceny)
    wyroki na ludzi, często "pobrzękując przy tym szabelką" tzn. np. wypisując jakie to
    surowe kary mogą ludzi spotkać za ich - jakże oczywiste dla Ottona - występki,
    wykroczenia czy inne niecne czyny.

    Moim zdaniem jeśli właściciel pojazdu powiada "nie pamiętam komu udostępniłem
    samochód', a zebrane w sprawie dowody i wynikające z nich okoliczności sprawy
    nie pozwalają udowodnić delikwentowi czarno na białym (dowodami wprost, czy
    też zamykającym się w jedyną możliwą całość łańcuchem poszlak), że kłamie
    mówiąc że nie pamięta, to delikwent ów powinien być uniewinniony.

    Zresztą o tego typu wypadku odbyła się dość ciekawa moim zdaniem dyskusja na
    jednym z forów (http://www.mforum.biz/viewthread.php?
    FID=1&TID=8999&pagenumber=1) W omawianej tam sprawie - według relacji
    obwinionego - Sąd (przynajmniej w pierwszej instancji) uniewinnił człowieka, który
    wyjaśniał, że nie pamięta komu powierzył pojazd.

    -> http://usenet.pomocprawna.info