    From: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieczytelna fotka z fotoradaru
    Date: Mon, 02 Jan 2006 20:08:50 +0100

    skorumpowany sedzia napisał(a):

    > Oczywiscie jako byly ubek teraz przemalowany na nezawislego sedziego w
    > SO w Lublinie wiesz lepiej.
    >
    > A co powiesz na odmowe samooskarzenia? Jakos nie widze podstaw zeby byle
    > buc milicyjny mial prawo uniewaznic jedno z fundamentalnych praw.

    Już ci kiedyś mówiłem, że chamstwo i brak kultury wcale nie zwiększa
    wagi twoich argumentów, a wręcz przeciwnie.

    A co do odmowy samooskarżenia, to po pierwsze napisz z czego owo
    "fundamentalne" prawo wynika, a po drugie zapoznaj się z obowiązującym w
    polsce prawem.

    > Tak, tak, wiemy, wiemy. Mam obowiazek samooskarzania sie na byle gwizdek
    > buca milicyjnego. To miasto nazywa sie Lublin.

    Jakiego zamooskarżania? Właściciel ma wskazać komu powierzył samochód do
    kierowania. NIe oskarża zatem siebie tylko osobę, której ów samochód
    powierzył. Gdzie ty tu widzisz samooskarzenie?

    > nie ma znaczenia na jakim etapie. Nie mam obowiazku mowic bucom _nic_,
    > chyba ze poza potwierdzeniem swojego nazwiska.

    Oj, uważaj z takim nastawieniem, uważaj. Masz obowiązek podać znacznie
    wiecej danych, a za odmowę ich podania grozi kara - z tego samego artykułu.

    > 1. Nie taki byl argument. Argument byl ze jednak odpowiada za kogos.

    Jak to za kogoś? Za siebie. Bo jego obowiązkiem jest wiedzieć komu
    powierzył samochód. Jezeli tego obowiązku nie dopełnił to zostanie
    ukarany. Odpowiada zatem wyłącznie za siebie. No ale taki azbest jak ty
    to raczej tego nie zrozumie

    > 2. Nie mam zadnego obowiazku samooskarzania. Nigdy! Bucu lubelskiech sadow.

    Genialne. Ale wyobraź sobie ze pokazują ci fotkę, i pytają czy to ty. Ty
    się nie prznajesz, no bo wkońcu nie musisz się przyznawać, oskarżać sam
    siebie itp. Więc pytają cię komu w takim razie dałeś samochód, a ty
    odmawiasz odpowiedzi. Gdzie tu masz samooskarżenie? Przecież nie pytają,
    czy to ty prowadziłeś.

    > tak, tak, wiem, wiem. Panstwo prawa. Lublin sie nazywa. :-P

    Nazywa się Rzeczpospolita Polska, i obowiązuje w nim prawo uchwalone
    przez Sejm. Jak to prawo ci się nie podoba, to miej pretensje do posłów.

    > na drzewo. Tak dostaniesz odpoowiedz. A do tego wniosek
    > _administracyjny_ o stwierdzenie niewaznosci magisterki uzyskanej w
    > Szczytnie. Dzieci beda cie pokazywac na ulicy palcami :-P

    Zajrzyj do prawa o ruchu drogowym. A co do tego odbierania magisterek...
    czyżby to jakaś fobia? Ty nie dostałeś to i inni niech nie mają? :-P

    > To nie zadne common law, a interpretacja i to daleko posunieta. Nie
    > wierze zeby tego nie walkowali do tej pory. Bo moim zdaniem
    > zabezpieczenie dotyczy zabezpieczenia przez uzywaniem pojazdu w calosci
    > a nie przed naruszeniem przepisow. Nad tym wlasciciel kontroli nie ma i
    > miec nie moze. Ponosi _ryzyko_ cywilne ale nigdy karne.

    Och, nie wiesz o czym mówisz, ale mówisz. Zupełnie nie wiesz o czym
    mówisz. Ale w końcu to u ciebie normalne.

    > W panstwie prawa jest tez paragraf zabraniajacy krytykowania swietej i
    > jedynie poprawnej wiary katolickiej. Gardocki mi swiadkiem. :-P
    > Zgadnij, czy jest on zgodny z konstytucja?

    Nie zmieniaj tematu. Wiem, że wyrok w sprawie Sokołowskiego to jeden z
    tych dwóch o których słyszałeś, ale podpieranie się nim w każdej
    dyskusji niezaleznie od jej tematu to po prostu dziecinada

    > Jak kontrole nad kierowca ma wlasciciel oddalony powiedzmy 2 tysiace
    > kilometrow? I jezeli nie ma zadnej, to dlaczego niby ma odpowiadac na co
    > nie godzil sie z gory?

    Czy tobie się wydaje, ze właściciel pojadu odpowiada, za wykroczenia
    popełnione przez osoby nim kierujace? Bo jeżeli tak, to grubo się
    mylisz. Własciciel odpowiada tylko za nie podanie danych osoby, której
    powierzył pojazd. Jeżeli wie, komu powierzył i to powie, to nie ponosi
    żadnej odpowiedzialności za to, co dana osoba robiła z samochodem.
    Podobnie nie odpowiada, jeżeli samochód został użyty wbrew jego woli
    przez nieustaloną osobę i zachowując zwyłe srodki ostrożności nie mógł
    on temu zapobiec.

    > Podaj swoje nazwisko, a pomoge ci bucu lubelskich sadow rozslawic twoje
    > wypociny w sieci.

    Zacznij od siebie. I możesz przy okazji dodać odpowiedź na wielokorotnie

    ponawiane pytanie na jakiej to uczelni studiowałeś prawo, i jaki to
    uniwersytet uczy swych studentów tak "kulturalnego" zwracania sie do
    dyskutantów.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre