  • 1. Data: 2005-03-14 11:49:33
    Temat: niechciany lokator w mieszkaniu własnościowym
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Witam,
    Mam prośbę o poradę w następującej kwestii:
    Wynajmuję mieszkanie jednemu człowiekowi. Teraz dowiedziałem się, że mieszka
    z nim jeszcze jedna osoba. Ten co wynajmuje ma tam meldunek i nie zamierzam
    nic z tym robić, ale ta druga osoba przebywa tam bez meldunku i bez mojej
    zgody.
    Pytanie: co mam zrobić aby się tej osoby (drugiej) pozbyć?
    Nie ma meldunku, nie ma zgody mojej, itd, itp. Czy wzywać policję? Co
    policja może zrobić? Jakie jeszcze inne środki mogę podjąć?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 2. Data: 2005-03-14 15:04:15
    Od: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    Scottos napisał(a):
> [...]
    > Nie ma meldunku, nie ma zgody mojej, itd, itp. Czy wzywać policję? Co
    > policja może zrobić? Jakie jeszcze inne środki mogę podjąć?

    a to nie jest czasem tak, ze skoro wynajmujesz mieszkanie komus i masz z
    nim podpisana umowe, to ta dodatkowa osoba nie mieszka u ciebie tylko
    wlasnie u niego ?

    to tak jakbys wynajal komus mieszkanie na caly miesiac i se pewnego razu
    przyszedl i rozstawil pranie na srodku mieszkania, bo one przecierz jest
    twoje i masz gdzies ze ktos je od ciebie wynajmuje.

    znaczy sie zalezy jak sie z tym osobnikiem dogadales wczesniej, ale jak
    ja wynajmowalem cale mieszkanie to wlasciciel jak chcial przyjsc do tego
    mieszkania to sie musial ze mna telefonicznie umowic, bo sam wejsc nie
    mial prawa. i tyle.
    uwazam ze to dobry uklad, do czasu do kiedy oczywiscie lokator nie
    sprawia problemow typu policja, skargi sasiadow itp.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-03-14 16:26:29
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "sawic" <s...@w...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uwazam ze to dobry uklad, do czasu do kiedy oczywiscie lokator nie sprawia
    > problemow typu policja, skargi sasiadow itp.

    Lokator jest problematyczny i to jest inna sprawa - ale ogólnie tylk on
    zgodnie z umową może z tego mieszkania korzystać. Co innego mieć gości a co
    innego na stałe kogoś w mieszkaniu - a wiem, że osoba ta przebywa już tam
    kilka miesięcy.
    Ale to nie jest moje pytanie - jak mam udowodnić i gdzie zgłosić, że
    sytuacja taka ma miejsce?

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 4. Data: 2005-03-15 08:48:31
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Ale to nie jest moje pytanie - jak mam udowodnić i gdzie zgłosić, że
    > sytuacja taka ma miejsce?

    Zgłoś lokatorowi, że sobie tego nie życzysz. To jedyny sposób. Nie dogadacie
    się - wypowiedz umowę.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-03-15 10:17:57
    Od: "Piotr Benesz" <b...@a...pl>

> [...]
    > kilka miesięcy.
    > Ale to nie jest moje pytanie - jak mam udowodnić i gdzie zgłosić, że

    udowodnic bedzie prosto - sasiedzi - no chyba ze masz z nimi na pienku :)
    druga rzecz to dowiedziec sie gdzie ta "dodatkowa" osoba jest zameldowana i
    w tamtej okolicy popytac, a jezeli mieszka ponad 3 miesiace i w miejscu
    zamelodowania nie pojawila sie nawet na chwile, ktos powinnien odebrac jej
    meldunek

    Pozdrawiam Piotr Benesz

  • 6. Data: 2005-03-15 11:16:32
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Scottos" <m...@a...net> napisał w wiadomości

    > Lokator jest problematyczny i to jest inna sprawa - ale ogólnie tylk on
    > zgodnie z umową może z tego mieszkania korzystać. Co innego mieć gości a
    > co

    przepraszam bardzo ale co cie to interesuje??
    Wynajal od ciebie mieszkanie?? Legalnie tak??

    Wiec nie powinno cie interesowac ile w jego wynajmowanym mieszkaniu mieszka
    osob :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2005-03-15 16:29:03
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Piotr Benesz" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamelodowania nie pojawila sie nawet na chwile, ktos powinnien odebrac jej

    To są ciężkie sposoby. A czy mogę w swoim urzędzie zgłosić, że osoba
    przebywa nielegalnie? Czy mogę poprosić policję o wyprowadzenie? Nie
    interesuje mnie robienie jej na złość - po prostu chcę się jej pozbyć (tej
    niezameldowanej z któą nie mam umowy).
    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 8. Data: 2005-03-16 17:42:19
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Ależ jak najbardziej mnie interesuje, bo:
    1. tylko ja je moge zameldować
    2. w przypadku zameldowania zmienia się czynsz
    3. z nim podpisałem Umowę i jak się skończy to mam na niego artykuł, żeby
    się wyprowadził a na tamtą osobę nie!
    Poza tym jest to moje mieszkanie i mam taki kaprys, że nie pozwalam. Jak mu
    się nie podoba, to niech znajdzie inne!
    W ten sposób myśląc nawet nie wiesz kto mieszka w Twojej własności a co za
    tym idzie jakie mogą być tego konsekwencje!

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 9. Data: 2005-03-17 12:28:58
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > 1. tylko ja je moge zameldować

    hehehe, jesli wynajmujacy ma umowe to moze sam siebie zameldowac i to bez
    Twojej wiedzy czy zgody :)
    TYlko na podstawie umowy najmu

    > 2. w przypadku zameldowania zmienia się czynsz

    zgadza sie

    > 3. z nim podpisałem Umowę i jak się skończy to mam na niego artykuł, żeby
    > się wyprowadził a na tamtą osobę nie!

    Jaki artykul?? IMO z jego wyprowadzka tez moga byc problemy, bo jakis debil
    wymyslil takie prawo w Polsce

    > Poza tym jest to moje mieszkanie i mam taki kaprys, że nie pozwalam. Jak
    > mu się nie podoba, to niech znajdzie inne!

    To po co je wynajmujesz?? Ktos je wynajmuje, placi ci za to ciezkie
    pieniadze wiec on tez moze miec kaprys i w mieszkaniu chwilowo moze ktos u
    niego przebywac, ma do tego prawo.
    W koncu na czas wynajmu jest to "jego"

    > W ten sposób myśląc nawet nie wiesz kto mieszka w Twojej własności a co za
    > tym idzie jakie mogą być tego konsekwencje!

    Twoja wlasnosc owszem, ale jesli decydujesz sie na wynajem to juz co innego.
    Najemca nie ma nawet obowiazku wpuszczac cie do Twojego mieszkania :)

    Jesli tak Cie boli ze ktos mieszka w Twoim mieszkaniu to nie wynajmuj go i
    tyle, bo tego typu inwigilacja to najgorsze co moze byc u wlasciciela
    wynajmujacego mieszkanie

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 10. Data: 2005-03-19 21:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, castrol wrote:

> [...]
    > + Wynajal od ciebie mieszkanie?? Legalnie tak??
    > +
    > + Wiec nie powinno cie interesowac ile w jego wynajmowanym

    No popa*cz*... a mógłbym ci uwierzyć... ;)
    ++++ Kodeks Cywilny ++++
    Art. 688 (2). Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu
    lub jego części do bezpłatnego używania ani go podnająć.
    Zgoda wynajmującego nie jest wymagana co do osoby, względem której
    najemca jest obciążony obowiązkiem alimentacyjnym
    ----

    > + Pozdrawiam
    > + Jacek

    ...wzajemnie :) - Gotfryd