  • 1. Data: 2005-03-14 12:10:10
    Temat: Kupiony samochod i PCC
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Kupiłem samochod, nie zaplacilem podatku PCC (2%). Wydaje mi sie, ze
    powinienem. Samochod mam juz ponad rok, US sie o nic do tej pory nie
    upominal.
    Jak to teraz zalatwic aby nie narazic sie na dodatkowe kary itp? Podatek
    chce zaplacic... Prawde mowiac, to nie mialem pojecia, ze powinienem
    cokolwiek zaplacic do skarbowki.... Niedawno dopiero sie o tym
    dowiedzialem (to moje pierwsze auto).

  • 2. Data: 2005-03-14 13:28:12
    Temat: Re: Kupiony samochod i PCC
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gollum wrote:
> [...]
    > chce zaplacic... Prawde mowiac, to nie mialem pojecia, ze powinienem
    > cokolwiek zaplacic do skarbowki.... Niedawno dopiero sie o tym

    wypełnij PCC, zapłać i wyślij.

  • 3. Data: 2005-03-14 15:06:14
    Od: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    > wypełnij PCC, zapłać i wyślij.

    a nigdy w zyciu !!!

    jezeli nie robili mu problemow z zarejestrowaniem w wydziale
    komuniakacji to najprawdopodobniej samochod byl zakupiony na fakture vat
    i to sprzedajacy odprowadzi od tego podatek, a kupujacemu pozostaje
    tylko przerejestrowac samochod na siebie.

    przecierz w wydz. komuniakacji nie zarejestrowali by samochdou bez
    zaplaconego podatku.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-14 15:50:19
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > tylko przerejestrowac samochod na siebie.
    >
    > przecierz w wydz. komuniakacji nie zarejestrowali by samochdou bez

    Pozostaje mi w takim razie pytanie, jak to sprawdzić.... ;-) Fakturę vat
    mam, ale wystawioną przez bank dla sprzedającego (on rowniez dostal
    kopie). Natomiast bank mnie nie wystawial nic.... Aczkolwiek przy
    rejestrowaniu samochodu mialem jakies papiery, ze samochod jest na
    kredyt (przy czym bank jest wspolposiadaczem auta). Problemow z
    rejestracja nie bylo.

  • 5. Data: 2005-03-14 22:02:34
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    gollum napisał(a):

> [...]
    > rejestrowaniu samochodu mialem jakies papiery, ze samochod jest na
    > kredyt (przy czym bank jest wspolposiadaczem auta). Problemow z
    przestańcie pisac glupoty
    od czerwca ub.roku do przerejestrowania auta nikt nie wymaga pcc
    w urzędzie komunikacji wiem bo mam firmę transportowa z kilkoma
    pojazdami i czesto tam jestem
    adam

  • 6. Data: 2005-03-15 07:23:39
    Od: g...@p...onet.pl

    Poza tym należy sprawdzić co jest w umowie. Jeśli nie jest określone kto ma
    płacić pcc - podatek ten płaca solidarnie kupujący i sprzedający. Zwyczajowo
    się przyjęło, że płaci kupujący, ale zwyczaj zwyczajem, a prawo prawem.
    pzdr.

  • 7. Data: 2005-03-15 07:42:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > się przyjęło, że płaci kupujący, ale zwyczaj zwyczajem, a prawo prawem.

    No właśnie.

    OIW to nawet jek określono w umowie kto płaci, to Urząd i tak będzie
    mógł się domagać solidarnej zapłaty :(

    spp

  • 8. Data: 2005-03-15 09:31:25
    Od: robi <g...@g...pl>

    A na jaki dokument go kupiłeś ??
    FV, umowa
    FV - nie musisz płacić PCC po zostanie odprowadzony VAT
    umowa - sprawdz co jest napisane, kto placi podatek

    problem moze sie zrodzic dopiero jak sprzedaz samochod i US dojdzie ze
    brakuje im 1 wlasciciela, a wtedy po latach zaczna cie scigac.

    Chyba ze uplynie "chyba" 5 lat wtedy dadza ci spokoj.
    chociaz tego akurat nie jestem pewien.

    robert

  • 9. Data: 2005-03-15 09:50:59
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > A na jaki dokument go kupiłeś ??
    > FV, umowa
    > FV - nie musisz płacić PCC po zostanie odprowadzony VAT
    > umowa - sprawdz co jest napisane, kto placi podatek

    Wczoraj wieczorem sprawdziłem.
    Komisant - bank
    Komitent - sprzedający
    Nabywca - ja.
    Oczywiscie faktura VAT. Wynika z tego, że płacić PCC nie powinienem.
    Dobrze rozumiem?

  • 10. Data: 2005-03-15 12:06:11
    Od: robi <g...@g...pl>

    jesli masz fv na samochod a na niej stawka 22% to znaczy ze zostal
    odprowadzony podatek vat, a wtedy zgodnie s ustawą o PCC jestes
    zwolniony z PCC.

    robert