  • 1. Data: 2005-06-17 14:24:25
    Temat: nfz, leczenie bez ubezpieczenia
    Od: "zpos " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    hej!
    moze sie orientujecie...
    jak wyglada sprawa, gdy nie majac ubezpieczenia zdrowotnego, uda mi sie
    dostac do lekarza w publicznej sluzbie zdrowia, nie placac za wizyte?
    powiedzmy, ze mam karte w osrodku, ale juz nie pracuje i nie odprowadzane sa
    za mnie skladki, a pani w rejestracji nie prosila mnie o legitymacje
    ubezpieczeniowa...
    czy mozliwe, ze jakos moga ode mnie to probowac sciagac w przyszlosci?

  • 2. Data: 2005-06-17 14:31:06
    Temat: Re: nfz, leczenie bez ubezpieczenia
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zpos wrote:
> [...]
    > ubezpieczeniowa...
    > czy mozliwe, ze jakos moga ode mnie to probowac sciagac w przyszlosci?

    kontrowersyjna sprawa. są dwie wersje.
    1)że nie mogą, bo należałoby niedopuścić do wizyty lekarskiej zanim nie
    wniesiesz opłaty, skoro wizyta się odbyła to trudno.

    2)że mogą ci wysłac fakturę do zapłaty i dochodzić jej zapłaty normalnie
    jak każdej innej.

    nie ma jakiegoś jednego kierunku, czasmi przechodzi jedno, czasami
    drugie. Już tu kiedys dyskusja na ten temat była.

    Jak chcesz przetestowac na sobie która wersja jest prawdziwa to nie
    zapłać faktury jak ci ją przyślą do domu.
    W każdym razie dopóki ci nie wystawią faktury to nie masz problemu.

  • 3. Data: 2005-06-19 07:59:10
    Od: "Maciu" <j...@w...pl>

    dostaniesz fakture na 100%
    nie istnieje takie pojecie, jak nie powinna dopuscic do wizyty skoro nie
    bylo ubezpieczenia. Nie musisz nosic przy sobie ksiazeczki. Ubezpieczenie
    powinienes dostarczyc w ciagu tygodnia. Zweryfikuja to jak dadza do NFZ. tam
    sie okaze ze twoje ubezpieczenie jest nie wazne, wiec NFZ zakwestionuje
    przychodni usluge, a przychodnia poprosi cie o dostarczenie aktualnego
    ubezpieczenia. jesli nie doniesiesz wystawia fakture.
    pozdrawiam
    Maciu

  • 4. Data: 2005-06-20 00:19:05
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczeniowa...
    > czy mozliwe, ze jakos moga ode mnie to probowac sciagac w przyszlosci?

    W teorii chyba nie da się być nieubezpieczonym. Jak pracujesz, to zakład pracy
    płaci. Jak nie pracujesz to rejestrujesz się jako bezrobotny i też masz
    ubezpieczenie. Ewentualnie rodzice mogą Cie mieć w swojej legitmacji.

    Tomasz.

  • 5. Data: 2005-06-20 05:59:26
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

> [...]
    > płaci. Jak nie pracujesz to rejestrujesz się jako bezrobotny i też masz
    > ubezpieczenie. Ewentualnie rodzice mogą Cie mieć w swojej legitmacji.

    tylko w teorii
    w praktyce jest cale mnostwo ludzi, nawet dzieci, ale to juz inna bajka bo
    za nich placi MZ
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-06-20 10:40:22
    Od: maHo <m...@p...net>

    Tomasz wrote:
    [ciach]

    > W teorii chyba nie da się być nieubezpieczonym.

    w praktyce jest bardzo prosto być nieubezpieczonym. Po skończeniu
    studiów zarabiałem głównie na UoD, jako bezrobotny się nie rejestrowałem
    (bo jakoś tak głupio rejestrować się jako bezrobotny gdy ma się
    dochody), a 180zł na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne mi się troche
    nie uśmiechało płacić. Wobec czego przez jakieś pół roku byłem
    nieubezpieczony. Dzięki Bogu zdrowy wtedy byłem i do lekarzy nie
    musiałem chodzić:)

    Drugi przykład: student cudzoziemiec. Póki nie wykupi dobrowolnego
    ubezpieczenia zdrowotnego (dla studentów taniej, około 40zł/mc) nie jest
    ubezpieczony, mimo że student.

    pozdrav

    maHo