  • 1. Data: 2005-06-17 10:12:32
    Temat: Czy zgłośić na policję?
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Ostatnio moja żona zeznawała w sądzie przeciwko jednemu "panu". Ten
    "pan" ostatnio groził żonie, że "dorwie ją jak ostatnim razem" - chodzi
    o pobicie za to, że zeznawała przeciwko niemu w sądzie. Czy zgłosić to
    na policję? Co w takich sytuacji może zrobić policja? Trochę boję się o
    żonę. Ten człowiek ma grubą kartotekę i jest alkoholikiem.

  • 2. Data: 2005-06-17 10:17:39
    Temat: Re: Czy zgłośić na policję?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > na policję? Co w takich sytuacji może zrobić policja? Trochę boję się o
    > żonę. Ten człowiek ma grubą kartotekę i jest alkoholikiem.

    --------jak się boisz to jasne że zgłaszaj - toż to groźba karalna (art. 190
    k.k.)

    pozdrawiam
    mk

  • 3. Data: 2005-06-17 10:36:13
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Kaiser Souza wrote:
    > --------jak się boisz to jasne że zgłaszaj - toż to groźba karalna (art. 190
    > k.k.)
    >
    > pozdrawiam
    > mk

    Faktycznie tak jest:
    Artykuł 190 § 1 Kodeksu karnego: "Kto grozi innej osobie popełnieniem
    przestępstwa na jej szkodę lub na szkodę osoby najbliższej, jeżeli
    groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2"
    Te groźby to już nie pierwszy raz, czasami do nas wydzwania. Porozmawiam
    z żoną i zobaczymy. Jestem na 100% przekonany, że przy następnej groźbie
    nie będę się wahał. Tym razem zdecyduje żona.

  • 4. Data: 2005-06-17 11:35:23
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > na policję? Co w takich sytuacji może zrobić policja? Trochę boję się o
    > żonę. Ten człowiek ma grubą kartotekę i jest alkoholikiem.

    na twoim miejscu to zaopatrzylbym sie w bejzbola i zaczekal na niego
    wieczorowa pora, zafundowal mu pobyt w szpitalu na kilka miesiecy,
    szczegolnie ze z tego co piszesz to juz raz ja pobil, jak bedzie mial
    rece sztywne w lokciach albo nogi w kolanach to juz raczej ciezko mu
    bedzie kogos dorwac

  • 5. Data: 2005-06-17 12:15:28
    Od: Marek <m...@o...pl>

    SzerszeN wrote:

> [...]
    > szczegolnie ze z tego co piszesz to juz raz ja pobil, jak bedzie mial
    > rece sztywne w lokciach albo nogi w kolanach to juz raczej ciezko mu

    On wie, że to spotkałoby go gdyby zrobił to w mojej obecności - obrona
    konieczna. Dlatego pilnuję żony i nie puszczam jej nigdy samej. Chcę mu
    jednak dać do zrozumienia, że nie ma żartów! Jeśli zgłoszenie tego na
    policje dałoby jakieś gwarantowane efekty to bym to zrobił. Z
    doświadczenia wiem, że różnie to z naszą policją bywa.

  • 6. Data: 2005-06-17 12:41:24
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d8u803$alk$1@inews.gazeta.pl...

    > --------jak się boisz to jasne że zgłaszaj - toż to groźba karalna (art.
> [...]

    zglosic i to jak najbardziej

  • 7. Data: 2005-06-17 16:26:36
    Od: "Grzegorz" <h...@o...pl>

> [...]
    > "pan" ostatnio groził żonie, że "dorwie ją jak ostatnim razem" - chodzi
    > o pobicie za to, że zeznawała przeciwko niemu w sądzie. Czy zgłosić to

    To zalezy od tego czy zona byla swiadkiem jakiegos zdarzenia i zeznawala
    w tej sprawie jako osoba postronna, czy tez zona ma bezposredni zatarg
    z tym panem. W drugim przypadku nie ma dobrej recepty. W pierwszym
    przypadku proponuje:

    TELEFONY
    Nie wdawac sie w dyskusje i polemiki przez telefon. Nie rozmawiac z nim!
    Nie podsycac agresji. Wystarczy zdecydowanie i glosno wypowiedziana
    informacja: "Informuje pana, ze takie grozby nie beda przez nas
    tolerowane. Panska wypowiedz zostala zarejestrowana i bedzie przekazana
    policji. Jesli nie zaprzestanie pan dzwonienia do nas prosze liczyc sie
    z konsekwencjami". Mozna to mowic spokojnym, zdecydowanym, uprzejmym
    tonem. Nastepnie rozlaczenie sie. Prawdopodobnie podczas mowienia tego
    tekstu gosc bedzie sie plul - ignorowac - mowic glosno i zdecydowanie -
    nastepnie odlozyc sluchawke. Jesli zadzwoni ponownie odlaczyc linie.

    POLICJA
    Za kazdym razem konsekwentnie dzwonic na policje. Okazac zdecydowanie
    i upor (ale uprzejmosc) w przypadku braku zainteresowania funkcjonariuszy.
    Nie dac sie zbyc! Uprzejmnie, konsekwentnie i formalnie poprosic
    o instrukcje jak postepowac, o ochrone, co tam jeszcze. Mozna
    przedstawic sytuacje nieco grozniej niz ona wyglada.

    BEZPIECZENSTWO
    Ustalic strategie postepowania w przypadku zagrozenia. Ja np. kupilbym lom
    i kastet. Zonie gaz. Polecilbym jej zakladac plaskie obuwie (w szpilkach
    sie szybko nie ucieka). Odnowilbym kontakt ze znajomymi pakerami.
    Jesli gosc bedzie staral sie zrealizowac swoje grozby - zaplac komus
    za zrobienie mu anonimowo wpierdolu. Nic tak nie oswieca umyslu jak
    zdrowy wpierdol.

    Pozdrawiam serdecznie,
    GZ

  • 8. Data: 2005-06-17 16:57:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja np. kupilbym lom i kastet. Zonie gaz. [...]
    > zaplac komus
    > za zrobienie mu anonimowo wpierdolu. Nic tak nie oswieca umyslu jak
    > zdrowy wpierdol.

    Skoro człowiek zadaje pytanie na grupie prawniczej to zapewne szuka
    rozwiązania legalnego. Tak więc te twoje dresiarskie rady są zdecydowanie
    nie na miejscu.

    Alek

  • 9. Data: 2005-06-17 17:15:46
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy zgłosić to na policję? Co w takich sytuacji może zrobić policja?
    Trochę boję się o
    > żonę. Ten człowiek ma grubą kartotekę i jest alkoholikiem.

    Nie bądź głupi i nie zgłaszaj!
    Może macie jakś piwnice, o której ten pan nie wie? Zrób zapasy dyskretnie i
    schowajcie sie tam w nocy. Popros kogos bardzo zaufanego, żeby do was
    szyfrem zastukał jak ten pan już umrze.

    vertret

  • 10. Data: 2005-06-17 21:40:45
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > Skoro człowiek zadaje pytanie na grupie prawniczej to zapewne szuka
    > rozwiązania legalnego. Tak więc te twoje dresiarskie rady są zdecydowanie
    > nie na miejscu.

    Imho rady dot. telefonu i policji sa bardzo przydatne. Wiekszosc osob nie
    daje sobie rady z tym duetem postepowania ze wzgledu na slabosc charakteru i
    tutaj taki "skrypt" jest bardzo przydatny. Co do reszty - imho naklanianie
    do przekraczania obrony koniecznej ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger