    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nfz, leczenie bez ubezpieczenia
    Date: Fri, 17 Jun 2005 09:31:06 -0500

    zpos wrote:
    > hej!
    > moze sie orientujecie...
    > jak wyglada sprawa, gdy nie majac ubezpieczenia zdrowotnego, uda mi sie
    > dostac do lekarza w publicznej sluzbie zdrowia, nie placac za wizyte?
    > powiedzmy, ze mam karte w osrodku, ale juz nie pracuje i nie odprowadzane sa
    > za mnie skladki, a pani w rejestracji nie prosila mnie o legitymacje
    > ubezpieczeniowa...
    > czy mozliwe, ze jakos moga ode mnie to probowac sciagac w przyszlosci?

    kontrowersyjna sprawa. są dwie wersje.
    1)że nie mogą, bo należałoby niedopuścić do wizyty lekarskiej zanim nie
    wniesiesz opłaty, skoro wizyta się odbyła to trudno.

    2)że mogą ci wysłac fakturę do zapłaty i dochodzić jej zapłaty normalnie
    jak każdej innej.

    nie ma jakiegoś jednego kierunku, czasmi przechodzi jedno, czasami
    drugie. Już tu kiedys dyskusja na ten temat była.

    Jak chcesz przetestowac na sobie która wersja jest prawdziwa to nie
    zapłać faktury jak ci ją przyślą do domu.
    W każdym razie dopóki ci nie wystawią faktury to nie masz problemu.