    From: "Tom" <...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naprawde wazne [dlugie]
    Date: Fri, 5 Sep 2003 10:50:14 +0200

    Użytkownik "NukeR" <N...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bj89fm$1kg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam grupowiczow nie wiedzialem za bardzo gdzie sie zwrocic gdyz problem
    > nie doczyczy mnie bezposrednio, a chcialbym pomoc. Sprawa jest nastepujaca
    > pewne malzenstwo zaklada wspolne konto w banku (na ktorym defakto nie ma
    nic
    > bo nic nie wplacali) nastepnie rozstaja sie i sa w separacji (tu
    powinienem
    > dodac ze konto jest bylej zony ale maz mial uprawnienia do wybrania
    > pieniedzy)
    Czyli rozumiem, że nie był to rachunek wspólny tylko mąż był pełnomocnikiem
    do rachunku. Rozumiem też, że istniała rozdzielność majątkowa (orzeczenie
    separacji).
    Pełnomocnik do rachunku może więc pobrać pieniądze jednak nie stają się one
    jego własnością - powinien się z nich rozliczyć z mocodawcą czyli z żoną.
    Pełnomocnictwo nie upoważnia do pobierania pieniędzy dla siebie tylko dla
    mocodawcy. Sprawa skomplikowałaby się gdyby puścił przelew.
    Radzę więc zażądać zwrotu kasy a następnie skierować sprawę do sądu.

    burenezo