  • Data: 2005-01-10 21:28:17
    Temat: Re: mojego syna porazil prad
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kuba Sk-ce wrote:
    > prawidlowa konstrukcja kazdego urzadzenia elektrycznego przeznaczonego
    > do uzytku domowego powinna miec odpowiednio zamocowany kabel w obudowie
    > co uniemozliwi ewentulanie utrudni jego wyciagniecie.

    Jest to ewidentna wina producenta lampki, że nie przymocował przewodów w
    sposób trwały. Jednak nie wiem, czy istnieją jakieś normy na to, a
    gwarantuje, że wszystkie kable można wyrwać, to tylko kwestia określenia
    siły. Jednak jeśli wyrwało je dziecko, to musiałby być zdecydowanie za
    słabo.

    Zanim kogokolwiek ścigniesz poszukaj czy nie ma na to normy - jak takiej
    nie znam. Lepiej jest mieć jakąs podstawę do tego, w końcu sprzęt
    powinien przejśc jakieś badania dopuszczające do wpinania tego do sieci
    energetycznej.

    > W tej lampce, kabel nie byl w zaden sposob zamocowany w srodku. zadnego
    > wezla ani zacisku. wtyczka w gniazdku stawiala wiekszy opor nic kabel w
    > obudowie

    Jak w każdym produkcie za pare zł z chin. Podobnie jest w "grających"
    lampkach choinkowych - lekkie posiągnięcie i gołe druty w ręku.

    PS. Jeśli dziecko ma poparzenia na obydwu rączkach, to oznacza, że
    chwyciło oburącz za wystające druty ? Bo nie potrafie sobie wyobrazić,
    jak by mogło inaczej dojść do tego przykrego wypadku.

    PS2. Mój kolega nauczył kiedyś dziecko w bardzo prosty sposób, żeby nie
    gmerało w gnizdkach - wziął induktor i powiedział dzieciakowi, żeby
    dotknął - od tej pory dzieciak ma respekt. Nie popieram takich metod,
    ale w tym wypadku znajomy jest pewny, że dzieciak mu nigdy nie dotknie
    gołych drutów ...

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl