  • 1. Data: 2007-10-30 17:21:19
    Temat: mobilny internet a odliczenia
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Zastanawiam sie nad podpisanie umowy o BlueConnect (erowy internet przez
    komorke). Znajomy ksiegowy twierdzi, ze mobilnego internetu nie mozna
    odliczyc od podatku. Ma racje czy nie?
    Pozdr
    TA

  • 2. Data: 2007-10-30 17:48:13
    Temat: Re: mobilny internet a odliczenia
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    > Zastanawiam sie nad podpisanie umowy o BlueConnect (erowy internet przez
    > komorke). Znajomy ksiegowy twierdzi, ze mobilnego internetu nie mozna
    > odliczyc od podatku. Ma racje czy nie?
    E tam księgowych słuchasz... całe nasze gimanzjum sądzi że można odliczyc

  • 3. Data: 2007-10-30 18:22:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Zastanawiam sie nad podpisanie umowy o BlueConnect (erowy internet przez
    > komorke). Znajomy ksiegowy twierdzi, ze mobilnego internetu nie mozna

    ma rację

  • 4. Data: 2007-10-30 20:13:00
    Od: "Jerki" <k...@p...onet.eu>

    A czym się różni odliczanie firmowych kosztów komórek od firmowego mobilnego
    internetu? niczym, i jedno i drugie możesz używać poza siedzibą firmy, ale i
    jedno i drugie służy ci do uzyskania przychodu, czyli jest kosztem

  • 5. Data: 2007-10-30 20:37:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <fg838v$1a3$1@news.onet.pl>,
    "Jerki" <k...@p...onet.eu> wrote:

> [...]
    > internetu? niczym, i jedno i drugie możesz używać poza siedzibą firmy, ale i
    > jedno i drugie służy ci do uzyskania przychodu, czyli jest kosztem

    Ale mi chodzilo o odliczenie sobie samemu, jako osobie fizycznej. W
    ramach tej 'ulgi na internet'...
    Przepraszam za niedoprecyzowanie.

    TA

  • 6. Data: 2007-10-30 21:28:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek pisze:

    > ma rację

    Jeżeli mówimy o uldze związanej z dostępem do Internetu, to jak
    najbardziej można odliczyć. Czyli księgowy nie ma racji.

    M.

  • 7. Data: 2007-10-30 21:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Oct 2007, T...@s...in.the.world wrote:

    > Ale mi chodzilo o odliczenie sobie samemu, jako osobie fizycznej.
    > W ramach tej 'ulgi na internet'...

    O ile pamiętam w ustawie jest coś o "miejscu zamieszkania", a mobilny
    nijak nie jest przywiązany do "miejsca". Czyli nici.
    BTW: właściwą grupą jest .prawo.podatki :)
    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    cytat:
    "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet
    w lokalu (budynku) będšcym miejscem zamieszkania podatnika"

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-30 21:51:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    > Internet w lokalu (budynku) będšcym miejscem zamieszkania podatnika"

    użytkowania, nie przechowywania modemu ;-)

    Zapraszam do lektury postanowień w sprawie interpretacji prawa
    podatkowego, np. takiego:

    Odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została udokumentowana
    fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług. Z treści
    ww. przepisu wynika, iż wydatki ponoszone przez podatnika z tytułu
    użytkowania sieci Internet podlegają odliczeniu pod warunkiem, że sieć
    ta użytkowana jest w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania
    podatnika. Skorzystanie z ulgi uzależnione jest od spełnienia
    następujących warunków:

    1. wydatki muszą być poniesione przez podatnika,
    2. wydatki powinny być poniesione w związku z użytkowaniem sieci
    Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika,
    3. wydatki te muszą być potwierdzone fakturą VAT.

    W cytowanych wyżej przepisach nie zastrzeżono szczególnej formy dla
    łącza czy też urządzenia, za pośrednictwem którego ma odbywać się
    korzystanie z sieci Internet. W większości przypadków dostęp do
    Internetu odbywa się poprzez łącze stacjonarne (stałe łącze internetowe
    lub gniazdo telefonii stacjonarnej) jednak coraz powszechniejsze staje
    się również korzystanie z sieci Internet za pomocą telefonu komórkowego.
    Żaden z ww. sposobów nie stanowi przeszkody w korzystaniu z ulgi, jeżeli
    tylko użytkowanie sieci odbywa się w miejscu zamieszkania podatnika.

    Pod tym postanowieniem podpisał się naczelnik Urzędu Skarbowego w Nisku.

    M.

  • 9. Data: 2007-10-31 00:28:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pod tym postanowieniem podpisał się naczelnik Urzędu Skarbowego w Nisku.

    Znajac zycie i dobrze guglajac, z pewnoscia mozna znalzc postanowienie
    Naczelnika Urzedu Skarbowego w Wysoku, stwierdzajace, ze w tym wypadku
    jednak odliczac nie mozna :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-10-31 07:25:00
    Od: cienki <c...@w...pl>

    Na 100% mo na.
    W SIP na stronach MF s interpretacje e mo na.
    W pocz tkowym okresie istnienia ulgi fiskus negowa mozliwo
    odliczenia mobilnego neta,
    ale teraz zmienia stanowisko.

    Pozdro