  • 1. Data: 2007-10-30 16:51:01
    Temat: Zerwanie umowy - konsekwencje
    Od: czosnekk <c...@g...com>

    Dzień dobry,

    Po krótce opiszę sytuację z jaką mam do czynienia:

    Pan z firmy oferującej wymianę drzwi wejściowych podpisał z moją mamą
    umowę na wykonanie usługi. Obiecał, że podczas wstawiania drzwi
    demontaż progu z kafelek nie będzie konieczny (m.in. to zadecydowało o
    podjęciu decyzji; przy rozmowie był młodszy brat). Niestety tydzień
    później inny Pan z tejże firmy w rozmowie telefonicznej stwierdził, że
    demontaż ten będzie niezbędny. Problem w tym, iż w jednym z punktów
    umowy widnieje zapis, że "ustne zobowiązania nie są honorowane", a w
    innym iż odstąpienie od umowy będzie kosztować XXX zł. Jak powinniśmy
    postąpić dalej z tą firmą - czy jest szansa na to, że zgodzą się na
    rozwiązanie umowy bez opłacania wspomnianej kary? Jakich argumentów
    moglibyśmy użyć? Czy w razie czego warto udać się z tym do sądu czy
    sprawa jest z góry przegrana i najlepiej zapłacić a na przyszłość
    uważniej czytać umowy? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-30 18:12:16
    Temat: Re: Zerwanie umowy - konsekwencje
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    czosnekk pisze:

> [...]
    > demontaż ten będzie niezbędny. Problem w tym, iż w jednym z punktów
    > umowy widnieje zapis, że "ustne zobowiązania nie są honorowane", a w

    Pytania:

    Gdzie byla podpisana umowa?
    Jesli odpowiedz na powyzsze pytanie brzmi ze poza lokalem
    przedsiebiorstwa, czyli np w domu zamawiajacego to:

    - ile minelo dni od podpisania umowy?
    - czy w umowie/do umowy zalaczona jest pisemna informacja o odstapieniu
    w ciagu 10 dni od umowy?

    Jacek

  • 3. Data: 2007-10-30 19:55:34
    Od: czosnekk <c...@g...com>

    On 30 Paź, 19:12, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Gdzie byla podpisana umowa?

    w domu zamawiającego

    > - ile minelo dni od podpisania umowy?

    20 (umowa podpisana 10.10); zgodnie z umową usługa miała być wykonana
    do dnia 24.10, jednak wtedy poinformowano mamę telefonicznie o
    przesunięciu tego terminu (w umowie zastrzegli sobie taką zmianę),
    podczas tamtej rozmowy padło także hasło demontażu progu

    > - czy w umowie/do umowy zalaczona jest pisemna informacja o odstapieniu
    > w ciagu 10 dni od umowy?

    nie widnieje tam taka informacja

  • 4. Data: 2007-10-31 12:20:28
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    czosnekk pisze:

> [...]
    > przesunięciu tego terminu (w umowie zastrzegli sobie taką zmianę),
    > podczas tamtej rozmowy padło także hasło demontażu progu

    http://konsument.obornikionline.pl/konsument/s/spl_u
    mowy_poza_lokalem

    A także:

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

    Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa, powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta
    na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art.
    2 ust. 1, i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem
    swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby);
    obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie
    zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot
    świadczenia i cenę.

    2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
    poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy.
    tezy z piśmiennictwa

    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w
    terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia.
    Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie
    trzech miesięcy od jej wykonania.

    Tak więc 10 dni masz od dzisiaj :D

  • 5. Data: 2007-10-31 12:23:25
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > Tak więc 10 dni masz od dzisiaj :D

    A właściwie to niekoniecznie jednak na pewno pilnowałbym tego terminu
    3-miesięcznego.

  • 6. Data: 2007-10-31 16:21:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    czosnekk pisze:

    > nie widnieje tam taka informacja

    No i bardzo dobrze, dla Ciebie :)
    Teraz przeczytaj USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny a nastepnie wyslij im pismo z informacja ze
    rozwiazujesz umowe. Zadnych kar naliczyc nie maja prawa.

    Jacek

  • 7. Data: 2007-11-03 17:40:01
    Od: czosnekk <c...@g...com>

    Świetnie, dziękuję wszystkim serdecznie za poświęcony czas i porady.
    Zabieram się do pisania i pozdrawiam :-)

  • 8. Data: 2007-11-04 17:50:26
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    czosnekk pisze:
    > Świetnie, dziękuję wszystkim serdecznie za poświęcony czas i porady.
    > Zabieram się do pisania i pozdrawiam :-)

    Pamietaj o tym, aby wyslac listem poleconym za potwierdzeniem odbioru :)

    Jacek

  • 9. Data: 2007-11-04 18:27:30
    Od: czosnekk <c...@g...com>

    On 4 Lis, 18:50, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Pamietaj o tym, aby wyslac listem poleconym za potwierdzeniem odbioru :)

    Tak tak, list zwykły to brak listu :-). Dzięki za przypomnienie