  • 21. Data: 2005-02-15 08:02:46
    Temat: Re: mieszkanie TBS
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > wartosci miszkania i bedzie splacal przez reszte zycia pozostale 70%
    > (kredyt jest na 30-35 lat)

    Nieprawda, to TBS splaca a lokator juz po 2 latach moze sie stad
    wyprowadzic.

    pzdr
    scorpio

  • 22. Data: 2005-02-15 08:04:39
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > No wlasnie co miasto to inne stawki (czyt. duze miasto duze stawki, male
    > miasto male stawki)

    Stawki sa uchwalane od wartosci odtworzeniowej. A srednia metra mieszkania
    jest z Urzedow Wojewodzkich.

    pzdr
    scorpio

  • 23. Data: 2005-02-15 08:14:04
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po trzecie w przypadku zakupu na pierwotnym rynku mieszkania np. za
    150.000
    > zeta za 10 lat czy 20 nie odsprzedaz za tyle. I tak stracisz polowe.

    Tu się nie zgodzę.To nie samochód.

    pozdr

    cherokee

  • 24. Data: 2005-02-15 08:30:44
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    scorpio <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Po trzecie w przypadku zakupu na pierwotnym rynku mieszkania np. za 150.000
    > zeta za 10 lat czy 20 nie odsprzedaz za tyle. I tak stracisz polowe.

    Mega ROTFL.

    Nasze pierwsze mieszkanie kupiliśmy 12 lat temu i kosztowało, przeliczając na
    denominowane złotówki, 580 zł /m2. Obecnie mieszkania w tej okolicy chodzą po
    circa 3000 zł. Zakładając pesymistycznie* że opchnęlibyśmy je po 2500 zł/m2,
    bo nie jest najnowsze, policz mi, proszę, ile na nim straciliśmy, nawet
    uwzględniając inflację.

    JoP

    P.S. Założenie skrajnie pesymistyczne, miesiąc temu mieliśmy ofertę kupna za
    90 000 (32 m2).

  • 25. Data: 2005-02-15 08:37:14
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    scorpio <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nieprawda, to TBS splaca a lokator juz po 2 latach moze sie stad
    > wyprowadzic.

    Chcesz powiedzieć, że cała akcja z mobilizowaniem kilkudziesięciu tysięcy
    złotych w gotówce jest po to, żeby sobie pomieszkać przez 2 lata w cudzym
    mieszkaniu? I po co to wszystko? Nie prościej na wolnym rynku wynająć?

    JoP

  • 26. Data: 2005-02-15 08:59:42
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Chcesz powiedzieć, że cała akcja z mobilizowaniem kilkudziesięciu tysięcy
    > złotych w gotówce jest po to, żeby sobie pomieszkać przez 2 lata w cudzym
    > mieszkaniu? I po co to wszystko? Nie prościej na wolnym rynku wynająć?

    Pisałem, że może się wyprowadzić, choć nie musi.

    A, że po 2 latach się wyprowadza to mialem na mysli różne okoliczności, np.
    wyjazd za granicę w celach zwrobkowych, przeprowadzaka do innego miasta,
    spadek mieszkania po rodzinie itd.

    Podam ci choć 1 przykład wyprowadzki z tego mieszkania po 2 latach. Jest
    sobie małżeństwo i nie ma tyle kasy, żeby wziąc kredyt z banku na zakup
    mieszkania. Wpłacaja te 17.000 zeta na 1 pokojowe mieszkanko (dając swój
    wkład, pozyczając od znajomych i biorąc kredyt konsumpcyjny).
    Po podpisaniu umowy najmu ida z ksiazeczkami mieszkaniowymi do banku PKO i
    im bank wyplaca premie po 100.000 łącznie 200.000 zeta.
    I dalej juz wiesz.

    pzdr
    scorpio

  • 27. Data: 2005-02-15 09:05:53
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    > Po podpisaniu umowy najmu ida z ksiazeczkami mieszkaniowymi do banku PKO i
    > im bank wyplaca premie po 100.000 łącznie 200.000 zeta.
    > I dalej juz wiesz.

    Sorry, skąd ty wziąłeś taką kwotę?
    Ja na swojej książeczce złożonej w '78 mam premii 10 tys.

    pozdr

    cherokee

  • 28. Data: 2005-02-15 09:20:39
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    cherokee <c...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Sorry, skąd ty wziąłeś taką kwotę?
    > Ja na swojej książeczce złożonej w '78 mam premii 10 tys.

    Ja ze swojej założonej trochę wcześniej dostałam 13 tys.

    JoP

  • 29. Data: 2005-02-15 09:26:02
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Ja na swojej książeczce złożonej w '78 mam premii 10 tys.

    Ja ze swojej miałem ok. 9.000 zł. Sam tez się zdziwiłem jak moi znajomi
    dostali większe kwoty i te na 100.000. Całkiem poważnie.

    pzdr
    scorpio

  • 30. Data: 2005-02-15 09:27:44
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Sorry, skąd ty wziąłeś taką kwotę?
    > Ja na swojej książeczce złożonej w '78 mam premii 10 tys.

    Jeszcze dodatkowo.
    Ja miałem założoną w 1988r. Natomiast znajomi o wiekszych kwotach we
    wcześniejszych latach np. 1972

    pzdr
    scorpio