    From: "KRZEM" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: miejsce zamieszkania
    Date: Wed, 24 Apr 2002 16:24:00 +0200

    Użytkownik "Luk" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:aa6eli$rab$1@news.tpi.pl...
    | Czy ktoś mógłby mi wskazać jakąś definicjeę miejsca zamieszkania?
    | Np. jeśli jestem na wczasach to tam mieszkam?

    Kodeks cywilny:

    Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    Art. 26. § 1. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą
    rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców,
    któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało
    powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.

    § 2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym
    osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z
    rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa
    stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd
    opiekuńczy.

    Art. 27. Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce
    zamieszkania opiekuna.

    Art. 28. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.

    Marcin.