  • Data: 2002-04-26 11:49:28
    Temat: Re: miejsce zamieszkania
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Luk" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:aa8u05$ls4$1@news.tpi.pl...
    | Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    | Ten artykuł IMHO daje mi dowolność podania adresu zamieszkania, gdyż
    zawsze
    | mogę powiedzieć, że zamierzam tu zostać na stałe. Czy można to jakoś
    | zweryfikować? I czy nie lepiej byłoby stosować wszędzie adres
    zameldowania,
    | który łatwo można sprawdzić w UM?

    Nie zupełnie - po pierwsze musisz tam przebywać w przeważającym zakresie
    czasu, po drugie inne pobyty muszą mieć charakter czasowy (np. do dokonania
    konkretnej czynności, urlop, leczenie etc.). Poza tym na zamiar stałego
    przebywania wskazuje szereg okoliczności faktycznych - np nie wmówisz sądowi
    że zamierzasz mieszkać na stałe gdzieś skąd wywiozłeś wszystkie meble.

    A czy nie byłoby lepiej połączyć zameldowanie i zamieszkania - to już
    pytanie do ustawodawcy - na pewno kolidowałoby z przyjętymi na świecie
    rozwiązaniami w prawie prywatnym międzynarodowym, gdzie dość powszechnym
    łącznikiem jest miejsce zamieszkania.

    Marcin.