    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: marsz opozycji
    Date: Sat, 3 Jun 2023 01:36:19 +0200

    W dniu 02.06.2023 o 16:10, J.F pisze:

    > A te Biura Ewidencji, to od kiedy są?
    > Bo gugiel sugeruje, ze one przy urzedach miejsko-gminnych.

    Nie mam zielonego pojęcia, ale sądzę, że od tego momentu, jak ewidencją
    Milicja przestała się zajmować.

    > Przy czym PESEL zaczął sie MSW PRL, i miał służyc represjonowaniu
    > ludnosci :-)

    > A co stoi na przeszkodzie, aby policja dokonała stosownego wpisu?

    Przede wszystkim brak interfejsu. To BEL to ewidencjonuje. Równie dobrze
    mógłbyś się domagać, by Policja rejestrowała urodzenia dzieci. tez nic
    nie stoi na przeszkodzie w sumie.

    > Teraz to raczej, gdy wprowadzą wniosek o nowy, bo juz trzeba cos
    > zaznaczyc o stary, czyli zasadniczo szybko. Ale urząd czynny od
    > poniedziałku, wiec zostają 2-3 dni.
    > Tylko ze banki zamkniete od piątku, wiec wyłudzenie bankowe raczej nie
    > grozi :-)
    > Choc czy nie ma jakis oddziałów czynnych w soboty?
    > No i zostają jeszcze chwilówki, raty i inne abonamenty.

    No więc dokładnie o to chodzi.

    > Przy czym wydaje mi się, ze banki prowadziły osobny rejestr, co
    > znakomicie przyspieszało informowanie banków, ale wynikało z tego,
    > że panstwo nie chciało sie informacją podzielić.
    > Glupota, umożliwiajaca istnienie fałszywych DO.

    Te dowody, to nie banki tworzą, a firmy zajmujące się informacją
    gospodarcza.

    > https://zbp.pl/dla-klientow/zastrzeganie-dokumentow
    >
    > P.S.
    > "Pełna lista Uczestników, dla bezpieczeństwa całego Systemu, jest
    > jednak objęta tajemnicą."
    >
    > A to tak można, w swietle UODO/RODO ?

    Można. Bo to działa tak, że uczestnicy nie przetwarzają danych, a
    jedynie odpytują system o konkretne dane.

    > Bo nastąpił ten okres, gdy komisariaty przemianowano na USW,

    Nigdy tak nie było właśnie. Były Wojewódzkie / Rejonowe / dzielnicowe
    Urzedy Sparw Wewnętrznych. Ale gminnych nigdy nie było.

    > a milicjantów ... milicjanci chyba zostali, choc przeciez powinni sie
    > urzednikami nazywać.
    > I faktycznie gdzies tam w tych komisariatach byly
    > komórki/wydziały/oddziały/piony SB.

    O ile wiem, to nie było.

    > No to zapisane "który następnie przekazano pod nadzór terenowych
    > organów administracji państwowej"
    > Nie gwarantuje, ze poprawnie zapisane w wiki, bo Urząd Dzielnicowy za
    > PRL ... moze i organ pańśtwowy.

    Kluczowym jest sformułowanie "państwowej" i odróżnia od "samorządowej".

    > teraz. A mowimy o 1975.

    > Nie centralny, tylko wlasnie "terenowy organ administracji państwowej"

    Ale administracji państwowej.

    > W USA "gwardie narodowe" podlegają pod gubernatora, czyli władcę
    > stanu.

    Ale USA jest państwem Federacyjnym.

    --
    (~) Robert Tomasik