  • 61. Data: 2011-06-22 05:25:25
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:itmt10$tap$1@news.onet.pl...

> [...]
    > a na rowerach przebyli ponad 20km. Więc ciężki wysiłek fizyczny ma również
    > wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Drugie piwo wypili w
    > parku ok. 22.00 i to było wszystko co wypili. Należy rozróżnić pojęcia a)
    > po spożyciu alkoholu b) po wpływem alkoholu. Nie znam się na prawie w tej
    > kwestii, ale tak na chłopski rozum- facet nie jechał rowerem na ulicy, nie
    > był uczestnikiem ruchu drogowego więc nie stwarzał bezpośredniego
    > zagrożenia. Policjanci powiedzieli, że w przeciągu tygodnia przyjdzie list
    > polecony- wezwanie na komisariat i oddadzą prawko. Ale dlaczego w ogóle

    Po 2 piwach w czasie ponad 3 godziny mieć tyle w wydychanym powietrzu?
    hehehe
    No chyba ze badal zaraz po spozyciu... heh, ale wtedy odczekac 15 minut i
    poddac sie ponownemu badaniu.
    Po 1 piwku spozytym 3 godziny wczesniej nie powinno byc juz sladu...
    co do 2 sie nie wypowiadam, nie wiem jak to bylo, ale i tak jakims
    kretactwem mi tu pachnie (pewnie chmielowym hehehe)

  • 62. Data: 2011-06-22 05:27:55
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > być może coś pokręciłem z tymi liczbami ...

    a moze to bylo tak, ze ...
    0,5 godzin wczesniej wypili 19 piw? hehehe
    albo ze wypili o 19 po 5 piw 3 litrowych? (tez liczby by sie zgadzaly.. jest
    19, jest 5 i jest 3 hehehe).
    Kretactwo na calego.
    Po 3 godzinach od wypicia jednego piwa 0,5 litra nie powinno byc sladu.
    Statystycznie 1 piwo ulega calkowitemu rozkladowi a alkohol przetwozeniu po
    okolo 2 godzinach.

  • 63. Data: 2011-06-22 05:33:33
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał

    > Ten odcinek ma ok. 7 km w tym przyjemne górki, jak sie zrobi 5 okrążen to
    > i po 3 piwach śladu by nie było;) Aczkolwiek ja preferuje piwko "po" i nie
    > w róży a w zielonej lub pod zoo;)
    > pozdr.
    > --

    mam nadzioeje ze w miejscu do tego przeznaczonym?
    Bo w przeciwnym wypadku :
    1. mandat za zanieczyszczanie (czytaj "odawanie moczu w miejscu do tego nie
    przeznaczonym")
    2. za nieobyczajne zachowanie sie (czytaj "obnazanie sie w miejscu
    publicznym" - no chyba ze potrafisz sie odlac "nie wyciagajac go" z rozporka
    hehehe)
    3. za spozywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Wystarczy? Jesli nie to moze dojsc
    4. ekshibicjonizm hehehe
    5. naklanianie do "innej czynnosci seksualnej" nieletnich (jesli jakis
    dzieciak by cie zobaczyl "z instrumentem" na wierzchu heheeh)

  • 64. Data: 2011-06-22 06:25:51
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-22 07:25, Misiek pisze:

> [...]
    > co do 2 sie nie wypowiadam, nie wiem jak to bylo, ale i tak jakims
    > kretactwem mi tu pachnie (pewnie chmielowym hehehe)

    Przeczytaj wszystkie wątki. Już wyjaśniłem kwestię zawartości alkoholu
    we krwi.

  • 65. Data: 2011-06-22 06:31:18
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-22 07:27, Misiek pisze:

> [...]
    > Po 3 godzinach od wypicia jednego piwa 0,5 litra nie powinno byc sladu.
    > Statystycznie 1 piwo ulega calkowitemu rozkladowi a alkohol przetwozeniu

    Już pisałem wcześniej.
    1) 1.9 mg , 1.8 mg
    2) 2.1 mg, 2.2 mg
    w wydychanym powietrzu. Popełniłem błąd.

  • 66. Data: 2011-06-23 00:15:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Badanie się powtarza po 15 minutach. Można zażądać badana krwi.

    Słowo "żądanie" sugeruje że "zgodnie w prawem żądającemu
    trzeba takie coś umożliwić, bo jak nie to wynik nie bedzie ważny".
    Mozesz podać podstawę prawną?

    BTW: rzecz jasna WIEM, że praktyka jest właśnie taka, że policja
    NIE odmawia możliwości badania!
    Zmierzam do tego, że kiedy ostatnio ładnych kilka lat temu
    przyglądałem się problemowi, to przepisy NIE przewidywały
    "prawa do żądania".
    Inaczej mówiac, jest to wyłącznie dobra wola policji, bądź
    też (co z p. widzenia "zwykłego obywatela", mającego prawo
    wyłącznie do tego co zapisano w ustawach i rozporządzeniach),
    co najwyżej sprawa wewnętrznych przepisów policji.
    Stąd pytanie o to, czy rzeczywiście zmieniło się *prawo*
    i uprawnia do takiego żądania :)
    Bo - o czym była już mowa - badanie wartości opałowej powietrza
    może się i sprawdza w istonej części uzasadnionych podejrzeń,
    ale "sprawiedliwie" jest dość wątpliwe w roli dowodu.

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2011-06-23 00:20:04
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku [OT]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011, mi wrote:

    > Fiu fiu. Rower nie jest pojazdem mechanicznym,

    Przyjmij że to jest skutek uproszczenia "pojazdu z NAPĘDEM mechanicznym".
    Albo jak kto woli, w którym źródłem mocy jest "siła żywa".
    Może być? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2011-06-23 00:28:40
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011, valdoozz wrote:

    > natomiast byłem pewien, że na
    > przestrzeni tego czasu - 3h, przy ciężkim wysiłku fizycznym

    Pozwól że skupię się na tym jednym o co już pytanie widziałem
    (MadMan), ale odpowiedzi nie udzieliłeś: gdzie ten CIĘŻKI wysiłek?

    Gdzieś u kardiologa widziałem taką tabelkę: jazdę rowerem po płaskim
    i bez utrudnień (progi, częste zatrzymywanie, schodzenie) z ~10kmph
    traktuje się jako rehabilitację po zawale serca.
    Nie "utrzymywanie formy" po tym zawale, bo to już bodaj było
    zalecenie w okolicach 15kmph (lekki wysiłek AFAIR).
    Cieżki wysiłek zaczyna się gdzieś w okolicach 30 kmph!
    Piszesz o 20 km przez 3 godziny, zdrowi ludzie... khm...
    No, to musiały by być STROME schody, żeby wysiłek był "cieżki" ;)
    (acz nie wykluczam że jeździli gdzieś po bardzo pochyłych terenach)

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2011-06-23 08:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Zmierzam do tego, że kiedy ostatnio ładnych kilka lat temu
    > przyglądałem się problemowi, to przepisy NIE przewidywały

    Na pewno jest podstawa prawna tego żądania, ale nie potrafię CI teraz podać
    w jakim akcie prawnym. Stosowne pouczenie jest nawet na protokole z
    badania, tylko nie mam druku pod ręką. Tam jest podana podstawa prawna i
    musisz zająć stanowisko czy chcesz, czy nie.

  • 70. Data: 2011-06-23 09:57:05
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 00:51, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po jednym piwie nie ma siły, by przekroczyć 0,5 promila, a ponieważ
    > rower nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na
    > drodze publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

    Mnie tylko interesuje czy park miejski kwalifikuje się jako droga
    publiczna lub strefa zamieszkania.

    Czy kwalifikuje się to jako nich ruch lądowy.
    W szczególności w Art. 87. § 2 mowa jest o karze aresztu do 14 dni albo
    grzywny. A przede wszystkim zakaz prowadzenia pojazdów (Art. 87 § 3)

    Art. 87.
    § 1. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym
    lub powietrznym,podlega karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 50
    złotych.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,podlega karze aresztu do 14
    dni albo grzywny.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka się
    zakaz prowadzenia pojazdów

    Druga rzecz, która mnie zastanawia to czy policjanci nie popełnili błędu
    najpierw wlepiając mandat za śmiecenie, za spożywanie a dodatkowo
    prowadzenie po użyciu alkoholu? Przecież jeśli jeżdżę na rowerze to nie
    mogę w tym samym czasie dostać mandatu za spożywanie w miejscu
    publicznym i śmiecenie (praktycznie można wszystko, jechać śmiecić i
    spożywać) Ale co prawo mówi o tym? To już by było maksymalne przegięcie.

    Wydaje mi się, że wszystko zależy teraz od sądu.