  • 1. Data: 2006-10-17 05:48:17
    Temat: mandat i sprawa w sądzie
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Witam
    Dostałem wewanie jako swiadek popełnienia wykroczenia drogowego, po
    przybyciu na miejsce policjant pokazał mi zdjęcie z fotoradaru na
    którym widniał mój samochód ale kierowcy nie da się rozpoznać
    pomnieważ zdjęcie jest fatalnej jakości. Policjant kazał mi wskazać
    kto w danym dniu prowadził samochód a było to 2 miesiące temu,
    niestety nie byłem w stanie udzielić mu takiej odpowiedzi więc
    sporządził wniosek do sądu grodzkiego z oskarżeniem o wykroczenie
    polegającym na odmowie podania sprawcy wykroczenia drogowego, według
    mnie to bezsens, mógłbym odmówić podania spawcy gdybym go znał ale nie
    mam pokjęcia kto nim był więc cały zarzut jest bzsensowny. To tak jak
    by ktoś w mojej okolicy kogoś zabił a ja mam im powiedzieć kto to
    zrobił tylko dlatego iż to moja okolica, a jak nie to ja będę
    odpowiadał za odmowe składania zeznań.Dodam iż nie chodzi mi o
    uchylenie się od płacenia mandatu tylko niech zapłaci ten kto
    faktycznie kierował. skoro w polsce jest takie prawo że płaci sprawca
    wykroczenia a nie właściciel pojazdu to już nie moja wina że policja
    nie jest w stanie go ustalić.Mandat wynosił 100 zł i pewnie bym go
    zapłacił ale nikt tego odemnie nie chciał, cały czas policjant sie
    upierał że mam powiedzieć kto jechał tym samochodem. Ciekawe czy sąd
    też będzie sie upierał że mam powiedzieć coś czego nie wiem.

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 2. Data: 2006-10-17 11:11:45
    Temat: Re: mandat i sprawa w s?dzie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał:

    > ale kierowcy nie da się rozpoznać
    Czyli brak jest dowodu kto popełnił wykroczenie!

    Miał takie prawo. Czytaj tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    >polegającym na odmowie podania sprawcy wykroczenia drogowego,
    Sprawdż dokładnie o co cię obwinia, bo to bardzo ważne.
    a/ podawać kto jest sprawcą NIE masz obowiązku
    b/ masz obowiązek jedynie wskazać KOMU pojazd powierzyłeś, a to wcale
    NIE oznacza, że on wykroczenie popełnił. To ma ustalić policja!

> [...]
    >by ktoś w mojej okolicy kogoś zabił a ja mam im powiedzieć kto to
    >zrobił tylko dlatego iż to moja okolica, a jak nie to ja będę

    To nie były zeznania, a jedynie miałeś spełnić ustawowy obowiązek
    wskazani KOMU powierzyłeś.

    > Ciekawe czy sąd też będzie sie upierał że mam powiedzieć
    > coś czego nie wiem.
    J.w. Ważne o co cię policjant obwinił. Sprawdź.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-10-17 13:05:07
    Temat: Re: mandat i sprawa w sądzie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grzesiex" <x...@x...pl> wrote in message news:eh1qr4$2h$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Ciekawe czy sąd też będzie sie upierał że mam powiedzieć coś czego nie
    > wiem.

    Będzie się upierał.
    Masz wiedzieć, kto jeździ twoim samochodem.
    Jeśli nie jesteś w stanie tego zapamiętać, rób notatki.

  • 4. Data: 2006-10-17 13:12:45
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj

    pozyczyles kumplowi a ze byl po piwie kierowal z nim jego kumplel z niemiec

    ale to nie fair nie lubie piratow i przepraczajacych i wskazujacych na
    spozycie
    gringo

  • 5. Data: 2006-10-17 17:03:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał:

    >Masz wiedzieć, kto jeździ twoim samochodem.
    Poprawka - ma pamiętać KOMU pojazd powierzył (to NIE to samo, kto nim
    jeździł!)

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-10-17 17:16:51
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Będzie się upierał.
    > Masz wiedzieć, kto jeździ twoim samochodem.

    Podstawa prawna?

  • 7. Data: 2006-10-17 18:36:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna?

    A idź nygusie do adwokata.
    Artur w pierwszym poście już cię prosił o przeczytanie artykułu.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2006-10-17 23:57:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Podstawa prawna?

    taka sama.
    z małą poprawką od Artura.
    Masz wiedzieć komu wtedy dałeś samochód, niekoniecznie kto nim wtedy jechał.

  • 9. Data: 2006-10-18 05:17:08
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > A idź nygusie do adwokata.
    > Artur w pierwszym poście już cię prosił o przeczytanie artykułu.

    Czytałem, czytałem,
    ..właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego
    organu, komu
    powierzył pojazd ..
    i o to mi chodzi bo jeśli pamiętam to nie ma sprawy i mam taki obowiązek ale czy jet
    obowiązek
    pamiętania i prowadzenia ewidencji?? to było 2 miesiące temu i nie jestem w stanie
    powiedzieć kto
    jechał a właśnie tego wymagał odemnie policjant a nie zapłacenia mandatu! Nawet nie
    spytał czy go
    zapłace.

    Grzesiex

  • 10. Data: 2006-10-18 08:00:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał:

    >Czytałem, czytałem,
    Ale nie rozumiem "jezyka prawniczego"? ;-/

    >i o to mi chodzi bo jeśli pamiętam to nie ma sprawy i mam taki obowiązek ale czy jet
    obowiązek
    >pamiętania i prowadzenia ewidencji??
    A czy w ustawie są warunki 'jeśli.. jeśli..". Nie ma!
    Czy spotkałeś się ze skutecznym tłumaczeniem, ze zapomiałeś kupić
    bilet, zapomniałeś oddać dług, zapłacić za prąd, telefon itp... i
    dlatego jesteś usprawiedliwiony?

    >to było 2 miesiące temu i nie jestem w stanie powiedzieć kto jechał a właśnie
    To czy wiesz, pamiętasz lub nie chcesz wiedzieć pamietać, lub w jaki
    sposób z ustawowego obowiązku się wywiążesz (notatki w swoim mógu czy
    ewidencja na papierze) to całkowicie twoja sprawa.
    Nie wywyązujesz się (powód/twoje tłumaczenie) mozesz zostać
    pociagnięty do odpowiedzialności. I od razu, aby nie ciagnąć
    bezprzedmiotową dyskusję, ukarany "za niewiązanie sie z nałożonego
    obowiązku", a NIE 'za niewiedzę, za niepamięć' itp.

    >a nie zapłacenia mandatu! Nawet nie spytał czy go zapłace.
    Bo mandatem może ukarać winnego wykroczenia, a twoja sprawę skieruje
    do sądu i ten postanowi czy i jaką karę na ciebie nałożyć.
    Oczywiście za to, że nie wywiązałeś sie z obowiązku podania komu
    danego dnia pojazd powierzyłeś.
    Jeśli we wnioseku do sądu będzie, że nie wskazałeś KTO kierował
    pojazdem lub KTO jest na zdjęciu, to możesz się skutecznie od
    odpowiedzialności uchylić, bo nie masz tego obowiązku wskazywac,
    wiedzieć.

    --
    Artur Golański