  • Data: 2011-05-30 12:43:58
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik amk napisał:

    > Tu twórczyni wątku : -) Jestem pod wrażeniem szerokich horyzontów
    > niektórych dyskutujących i dziękuję za wszystkie konstruktywne
    > wypowiedzi. Moja sugestia do ograniczenia chorych psychicznie tylko do
    > osób z orzeczeniem o niepełnosprawności jest z gruntu nieuzasadniona.
    > Dziękuję za zwrócenie uwagi na tę kwestię.
    > AK

    No to czegoś nie rozumiem...
    Piszesz z ramienia jakiejś organizacji działającej na rzecz osób
    niepełnosprawnych - nie przeglądałem podanej strony... Czy tak?
    W takim razie mówimy właśnie o takich osobach, nie o pacjentach poradni
    psychiatrycznych, którzy w przeważającej większości są ludźmi zdrowymi.

    To tak jak z okulistą - na przykład - jest on lekarzem, który zajmuje
    się zaburzeniami wzroku, ale o niczym to jeszcze nie przesądza. Nie
    można powiedzieć, że osoby leczące się u tego lekarza są niezdolne do...
    np prowadzenia pojazdów mechanicznych ze względu na wzrok, a i tak
    pozwalając takiemu osobnikowi przystąpić do egzaminu na prawo jazdy
    trzeba zrobić określone badania, dla kierowców zawodowych te badanie są
    dużo bardziej szczegółowe.
    Jeżeli natomiast ta osoba posiada orzeczenie o niepełnosprawności na
    wzrok, to chociaż nie jest to jednoznaczne z zakazem prowadzenia
    pojazdów mechanicznych, jest ona/powinna być w szczególnym stopniu
    podejrzana jeżeli chodzi o zdolność prowadzenia samochodu...

    Mówię o tym dlatego, że zachodzi tu daleko idąca analogia...

    Osoba z chwilowymi problemami psychicznymi, albo trwałymi problemami nie
    mającymi wpływu na jakość życia w małżeństwie, nie posiadająca
    orzeczenia o stopniu niepełnosprawności w związku z tymi zaburzeniami,
    nie powinna mieć żadnych problemów przy zawieraniu związku małżeńskiego.

    Co do osoby posiadającej takie orzeczenie, zachodzi obawa, że nie będzie
    ona zdolna wziąć na siebie ciężaru odpowiedzialności związanej z
    pożyciem i wychowaniem potomstwa, dlatego powinna zostać poddana testom...

    Trzeba wyraźnie rozgraniczyć osoby chwilowo chore od osób trwale
    upośledzonych/niepełnosprawnych.

    O jakich w końcu piszesz? :-)

    pozdr
    Robert G.