    Date: Mon, 30 May 2011 13:27:10 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie

    W dniu 30-05-2011 12:57, Liwiusz pisze:

    > To dlaczego nie chcą wydać takiego zaświadczenia?

    Bo musi być ono wystawione przez publiczną poradnię zdrowia
    psychicznego. A ona nie jest pacjentką takiej poradni i nie jest
    ubezwłasnowolniona.
    Nie ma podstaw, żeby została do poradni przyjęta - znowu, nic jej nie
    jest. Musiałby podać nieprawdę, np. że ma depresję. Trochę ryzykowne,
    zważywszy na to, że podobno dla psychiatry nie ma zdrowych, są tylko
    niezdiagnozowani.

    Porażenie mózgowe to nie jest sprawa dla psychiatry a dla neurologa,
    jeżeli już (ale raczej tylko w kwestii diagnozy), neurolog nie orzeka o
    poczytalności lub jej braku.
    Jak nie miała stwierdzonego opóźnienia umysłowego w dzieciństwie, to
    znaczy, że intelektualnie jest sprawna, bo to schorzenie niepostępujące.

    Wpadła w urzędniczy paragraf 22 - nie może dostać zaświadczenia, że jest
    sprawna umysłowo bo jest sprawan umysłowo.

    Jedyna nadzieja, że sąd ja skieruje do biegłego, bo sąd może skierować
    każdego. Ale nie wiadomo kiedy, sądy są zapchane.

    Chyba że szybciej zadziała Fundacja Helsińska.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813