  • Data: 2018-03-23 16:02:02
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2018 o 14:23, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz napiszę w czym problem. Mierzysz odległośc od pewnego
    > określonego punktu na samochodzie (załóżmy że od przedniej szyby)
    > poruszającego się dla łatwych rachunków z okrągłą prędkością 72km/h;)
    >
    > Po 0,3 sekundy mierzysz jeszcze raz. W tym czasie samochód przebył
    > 0,3*20=6m. Więc jest bliżej i jest całkiem spora szansa, że na
    > przecięciu promienia lasera jest już nie szyba a maska. Znajdująca się
    > jakis 1m bliżej niż szyba. to 6 +1 metra. Wychodzi nie 72km/h a 75,6
    > km/h.
    > A to pod warunkiem, że w drogówce męczy się były snajper i ręka mu
> [...]

    Przy odpowiednio dużej liczbie pomiarów, maleje prawdopodobieństwo że
    najmniejsza zmierzona prędkość jest wyższa niż prędkość rzeczywista
    (notabene uczono mnie że wartość rzeczywista nie istnieje), zaś rośnie
    prawdopodobieństwo że najmniejsza zmierzona prędkość jest niższa niż
    prędkość rzeczywista.

    Kwestia dobrania liczby pomiarów.

    p. m.