  • Data: 2018-03-23 16:29:45
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2018 o 16:09, m pisze:

    > No jeżeli taśma ma te 10m (są dłuższe?)

    Są.

    > a do lasu mamy 10km, to błąd
    > będzie +- 500cm.

    Nie w tym problem, a w definicji lasu.

    > Poza tym mówią że błąd pojedynczego pomiaru powinien wynosić co najmniej
    > tyle ile najmniejsza podziałka na skali,

    Wydaje mi się, że conajwyżej i połowę podziałki. Ale to szczegół.

    > Myślę że przy szacowaniu błedu względnego tego lidaru był brany pod
    > uwagę jakiś rozsądny zakres drgania ręki oraz rzeczy o których piszesz
    > pozyzej. Jeżeli nie - to rzeczywiście błąd urządzenia *w tym
    > zastosowaniu* jest do kitu.

    A jak to chcesz oszacować i przede wszystkim wykluczyć, że w czasie
    pomiaru nie doszło do "ponad rozsądego" drgania ręki? Jak oszacowali to
    skądinąd wiadomo +/- 3km/h, czyli zakładając że innych błędów nie ma
    wynosi to 25cm. Odległość od zderzaka do lusterka (co jest zupełnie
    rozsądnym zakresem) to jakiś metr. Więc... tak - te lidary nadają się
    może do pomiarów geodezyjnych, ale nie do pomiaru prędkości.

    > No i teraz, zamiast się zaperzać w swojej antyrobertowej krucjacie,
    > zauważ że to co napisał Robert ma sens - w takiej sytuacji przyjąć wynik
    > najmniejszy. A najmniejszym wynikiem przy odpowiednio wysokiej liczbie
    > pomiarów będzie 0 (albo wartość ujemna).

    Dokładnie tak samo jak przy rzucie kostką. Ba jak rzucisz 100- kostką
    k-100, to jest również baaaardzo duża szansa, że zarówno najmniejszy
    wynik będzie mniejszy od prędości pojazdu, jak i któryś wynik będzie
    nawet prawidłowy;) Tylko my chcemy miernik prędkości a nie generator
    licznb pseudolosowych.

    Shrek