  • Data: 2018-03-24 01:45:31
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-23, m <m...@g...com> wrote:
    > Przy odpowiednio dużej liczbie pomiarów, maleje prawdopodobieństwo że
    > najmniejsza zmierzona prędkość jest wyższa niż prędkość rzeczywista
    > (notabene uczono mnie że wartość rzeczywista nie istnieje), zaś rośnie
    > prawdopodobieństwo że najmniejsza zmierzona prędkość jest niższa niż
    > prędkość rzeczywista.
    >
    > Kwestia dobrania liczby pomiarów.

    Problemy są dwa. Pierwszy jest taki, że nie mierzysz w stałych
    waruknach i de facto to zawsze jest seria pojedynczych pomiarów a nie
    n-pomiraów dla z grubsza ustalonych warunków.

    Drugi problem jest taki, że jak to ma być wszystko zrobione rzetelnie,
    to dlaczego ma nie być ukarany kierowca co zpindala 10 ponad limit
    tylko dlatego, że jeden z pomiarów pokazał, że zpindala 2 do limitu? To
    już prędzej należałoby odrzucić wartości skrajne, co zresztą często się
    robi przy opracowywaniu pomiarów.

    --
    Marcin