  • Data: 2018-03-23 16:09:37
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2018 o 14:10, Shrek pisze:

    > No i pewnie nawet ma. Powiedzmy że masz taśmę mierniczą i nie wgłebiając
    > się w szczegóły ma on dokładność pół centymetra, a więc w mirę
    > dokładnie. Bierzesz dwóch uprawnionych geodetów i mierzą oni odległość
    > stąd do tamtego lasu. Jak się zgodzi do pół centymetra to będzie cud.

    No jeżeli taśma ma te 10m (są dłuższe?) a do lasu mamy 10km, to błąd
    będzie +- 500cm.

    Poza tym mówią że błąd pojedynczego pomiaru powinien wynosić co najmniej
    tyle ile najmniejsza podziałka na skali, więc w sumie powinno być +-
    10m. No chyba że robią ten pomiar w tę i z powrotem 1000 razy, wtedy
    mniej (ale ile to nie pamiętam ;) ).

> [...]
    > Mierzy (zapewne dokładnie) odległość do tego samochodu i porównuje
    > wyniki. Ale samochód to nie jest płaska płyta więc raz załapie zderzak,
    > raz gril, raz szybę innym razem lusterko, a innym razem wogóle coś obok
    > samochodu. I błąd pomiarowy określa się przy milczącym założeniu, że
    > mierzymy odległość do tego samego punktu ci jest założeniem z dupy
    > wziętym. Uzyskasz z tego gówno na wyjściu mimo małego teoretycznie błędu
    > pomiarowego dokładnie z tego samego powodu z którego różnić bedą sie
    > wyniki pomiaru odległości do lasu dokonane dobrą taśmą przez dobrych

    Myślę że przy szacowaniu błedu względnego tego lidaru był brany pod
    uwagę jakiś rozsądny zakres drgania ręki oraz rzeczy o których piszesz
    pozyzej. Jeżeli nie - to rzeczywiście błąd urządzenia *w tym
    zastosowaniu* jest do kitu.

    > Nawiasem mówiąc - jak puścisz ten lidar w las z ręki, to dostaniesz
    > właśnie losowe wyniki - raz odbije się od jednego drzewa, raz od
    > drugiego, w zależności jak dalego od siebie stoją, to enty w lesie będą
    > się poruszać z prędkością pieszego lub naddziękową;)

    No i teraz, zamiast się zaperzać w swojej antyrobertowej krucjacie,
    zauważ że to co napisał Robert ma sens - w takiej sytuacji przyjąć wynik
    najmniejszy. A najmniejszym wynikiem przy odpowiednio wysokiej liczbie
    pomiarów będzie 0 (albo wartość ujemna).

    p. m.