  • Data: 2004-07-21 09:09:23
    Temat: Re: licencja na oprogramowanie
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-20 22:09, Kane rzecze:
    > Stwierdzili ze bez zgody z ich strony licencja nie podaza za fakturą (i
    > programem) w zwiazku z tym czlowiek ktoremu sprzedam program bedzie go
    > uzywal nielegalnie.

    Za fakturą i owszem - nic nie podąża.
    I nie ma nic takiego jak licencja na używanie. Coś takiego w ogóle nie istnieje.
    Każdy posiadacz oryginalnego egzemplarza/kopii utworu/programu może go do woli
    obracać nim i go używać poza najmem i dzierżawą.

    > Ja sie nie znam - w kazdym razie takie stanowisko tej firmy conamniej mnie
    > zdziwilo - mam nadzieje ze dzis lub jutro wpadne do znajomka i zobacze tą

    Podaj nazwę tej firmy.

    > licencję - powiedzcie mi - jesli w licencji napisano ze odsprzedaż wymaga
    > zakupu upgrade to licencja jest niezgodna z prawem czy raczej jest elementem
    > umowy ktora 'podpisalem' kupujac program i skoro tak stoi w licencji to jest
    > to warunek konieczny i legalny ?

    Jest to warunek nielegalny, zwykła próba oszustwa i naruszenie Twoich praw jako
    nabywcy.

    > No moze nie do sadu - pytam z ciekawosci raczej i zeby sie czegos nauczyc -
    > tym kretynom z tej firmy zapewne zaplace z prostej przyczyny - koszt
    > niewielki a program jest potrzebny znajomemu 'na wczoraj' a mi lezy i zalezy
    > mi zeby go sprzedac.

    No i właśnie w ten sposób popierasz łamanie prawa. To jak wypłata okupu porywaczom
    lub szantażystom :(

    > Jakbym wiedzial na jakie paragrafy powolac sie kwestionujac zapis w licencji
    > o koniecznosci nabycia upgrade lub na jakie paragrafy powolac sie w momencie
    > gdy jakas organizacja doczepi sie do tego ze program u mojego znajomego byl
    > sprzedany pierwotnie mi a nie jemu to bylbym szczesliwym czlowiekiem.

    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych art. 51 . :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net