  • 61. Data: 2003-12-17 11:52:38
    Temat: Rozwiazanie dot. oemow ;) SPRAWDZOE :)))
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    licencja oem w mysl www.skslegal.pl ktora zajmuje sie dla M$ prawami
    autorskimi brzmi mniej wiecej tak... ;>

    kupujesz oema z... myszka jak ci sie uda lub jakims tam dyskiem na
    przyklad...
    mozesz go sobie instalowac gdzie chcesz i na jakim komputerze chcesz ale
    musi to byc JEDEN komputer... i musisz go okleic nalepka z certyfikatem a do
    srodka wlorzyc ta durna myszke lub dysk - bo w koncu kupiles oema z jakimis
    bebechami...

    w praktyce nalepki M$ nie da sie "przekleic" na inny komputer wiec jestes
    udupiony przy pierwszym sprzecie...
    mozna to natomiast obejsc (co sprawdzilem na wlasnej skurze...)...

    dogadujesz sie z kolega ze sklepu komputerowego...
    dostajesz winde w cenie actionowej za browarka...
    a na fakturze sa dwie pozycje:
    + winda
    + "dysk twardy" - musisz tak zalatwic zeby kolega nie podal modelu lub jakis
    cech identyfikacyjnych...

    a z nalepka robisz tak :)

    sciagasz ja z folii M$ i brudzisz czym sie da... przyklejasz jakies
    paprochy... kurz... popiol z papierosa... wtedy taka nalepka daje sie
    "przeklejac" jaz "zolta karteczka" i po sprawie :)

    i jeszcze jedna uwaga...

    decydujac sie na oem musisz spelniac warukni ktorych rzyczy sobie microsoft
    zamiast jak jakis buc nadenty probowac wyludzic cos od M$...
    pierdolisz prawo... PODPISUJSZ / AKCEPTUJESZ umowe z M$ wybierajac oem'a...

    bo skoro prawo mowi ze mozesz chodzic po parkingu na osiedlu... ale
    podpiszesz ze spoldzielnia umowe o tym jesli wejdziesz na ten durny parking
    to wyplacasz im 3000$ odszkodowania... to co? wejdziesz i bedziesz zaslanial
    sie prawem? ;)

    a jak nie chesz stosowac patentu opisanego wyzej... kupujesz boxa i cieszysz
    sie jestes zgodny z prawem a M$ i twoja umowa jest lepiej przystosowana do
    twoich potrzeb :)

    Swiety Mikolaj - Terrorysta w przebraniu czerwonego krasnala...

    ps.
    to jak? napisalem dobrze czy zle? ;)

  • 62. Data: 2003-12-17 11:54:31
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > poilkj czyli niby kto? Tchórzliwy piesek, czy osoba z twarzą.
    > Jeśli to drugie to zaprezentuj się.

    ty juz sie zaprezentowales chyba - www.raf256.com/arnold :) - czy to o tobie
    jest moze "Arku" ?

    > http://www.sti.org.pl/oem.htm

    naciagnij jakis kosciol a nie microszita ;)

  • 63. Data: 2003-12-17 11:58:08
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > Chyba jesteś jedyną osobą, na tej grupie, która jeszcze wierzy
    > w brednie Rafała Maja.
    > Czy też tylko udajesz takiego przygłupa?

    nie nie... widzisz ja tez spotkalem sie ze znajomoscia twojego przypadku! :)

    sadze ze w niedalekiej przyszlosci bedziesz w ksiazkach pokazywany jako
    przyklad.... tylko nie wiem z jakiej dziedziny nauk beda to podreczniki hihi
    moze medycyna jakas konkretna? ;)

  • 64. Data: 2003-12-17 12:18:57
    Temat: Re: Rozwiazanie dot. oemow ;) SPRAWDZOE :)))
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    A bylas grzeczna...? wrote:

    > w praktyce nalepki M$ nie da sie "przekleic" na inny komputer wiec
    > jestes udupiony przy pierwszym sprzecie...

    A suszarki do włosów nie masz?

  • 65. Data: 2003-12-17 12:26:21
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    > no tutaj to chyba przesadziles.
    > A jak oprogramowanie dostalem w spadku lacznie z komputerem, ale bez
    > faktury, to co?

    to masz dokumenty spadkowe i widać na nich, że dostałeś w spadkiu, ale i tak
    musi skądś wynikać, że ten, kto Ci padek dał, miał prawo do rozporządzania
    mieniem.

    > A jak zgubilem paragon, bo to chyba sie zdarzyc moze, albo ktos mi
    > podpieprzyl portfel, w ktorym go mialem, a firmy, ktora mi sprzedala
    > oprogramowanie juz nie ma/nie istnieje/cokolwiek...Skad wtedy wezme
    > duplikat dowodu zakupu? I wtedy juz mam nielegalne oprogramowanie?

    a nawet po likwidacji firmy 5 lat dokumenty musisz trzymać. Jak jej nie am,
    sory, Twój problem. Ty musisz udowodnić, że masz prawo do jego używania.

    > Bez jaj, imho dowod zakupu o legalnosci oprogramowania bedzie
    > rozstrzygal na ostatnim miejscu.

    a ja bym rozstrzygał na pierwszym, bo to jest imho potwierdzenie, że NABYŁEŚ
    prawa do użytkowania. Nalepki czy inne niśniki to potwierdzenie, że masz...
    nalepki i nośniki. Nie udowadnia to w żaden sposób, że Ty jesteś w
    posiadaniu prawa do użytkowania.

    > A moze zaraz sie jeszcze okaze, ze nawet nosnika nie potrzebuje, bo
    > wystarczy sam kwit, aby uznac ze oprogramowanie zainstalowane na moim
    > kompie jest legalne.

    moim zdaniem dokładnie tak. Tym bardziej, że sam m$ stosuje umowy pt.
    select, w których nie dostajesz nośników tylu ile masz licencji, a daje Ci
    jeden (często CDR) i prawo do użytkowania.
    To, że nie masz 50 oryginalnych płyt CD nie oznacza, że nie masz 50
    licencji.
    P.

  • 66. Data: 2003-12-17 12:28:21
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Arek wrote:
    > Przestań człowieku bredzić.
    > Kupił egzemplarz programu, a nie "licencję"

    a Ty mnie pwd jak będziesz mówił takim tonem, to pozwól, że będę Cię
    ignorował. To jest dyskusja a nie pouczanie gówniarskimi odzywkami.
    Nie twierdzę, że jestem alfą i omegą, ale byle komu nie pozwolę się obrażać.
    Pa.
    P.

  • 67. Data: 2003-12-17 12:52:06
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    > poilkj rzecze:
    >
    > poilkj czyli niby kto? Tchórzliwy piesek, czy osoba z twarzą.
    > Jeśli to drugie to zaprezentuj się.

    Posłuchaj chory człowieku.
    Cenię sobie własną prywatność jak i osób, którzy dla mnie pracują.
    Więc niniejszym informuję cię, że możesz mnie pocałować w cztery litery.
    Jakbyś nie wiedział, o którą cześć ciała mi chodzi, to wypisz sobie ze
    słownika wszystkie wyrazy czteroliterowe.

  • 68. Data: 2003-12-17 13:05:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    PK rzecze:
    > a Ty mnie pwd jak będziesz mówił takim tonem, to pozwól, że będę Cię
    > ignorował. To jest dyskusja a nie pouczanie gówniarskimi odzywkami.
    > Nie twierdzę, że jestem alfą i omegą, ale byle komu nie pozwolę się obrażać.

    Nikt Cię nie obrażał, przewrażliwiony jesteś.
    A ostry ton jest potrzebny bo Twoje bzdury mogą kogoś wymiernie kosztować
    jeśli w nie uwierzy.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 69. Data: 2003-12-17 13:05:43
    Temat: Odp: Rozwiazanie dot. oemow ;) SPRAWDZOE :)))
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    mnie przeraża co innego
    czy ktos czytał całą licencję?
    horror
    w skrócie
    ms wszystko może user nic nie może
    ms nie odpowida za nic user za wszystko........
    zamieńmy słowo oprogramowanie na samochód....
    ...producent pojazdu nie gwarantuje w żaden sposób że auto gdziekolwiek i
    kidykolwiek dojedzie
    że nie będzie stawać bez przyczyny, użytkownik używa je na własną
    odpowidzialnosć
    nie odpowiada za żadne wady ukryte może skręcić bez powodu dlatego nie
    zaleca się używać w ruchu miejskim. zabrania się ulepszania poprawiawiania
    pożyczania sąsiadowi itp.pod rygorem zabrania auta.w przypadku zbyt szybkiej
    jazdy również zabieramy i jeszcze kara.
    można kupić auto taniej w wersji oem koniecznie z garażem Z, ale może je
    używać tylko pan X w miescie Y i musi parkować w garażu Z i tylko Z. nie
    wolno mu go sprzedać............
    hmmm... gdyby takie cos dawał dealer samochodowy to wszyscy podniesli by
    krzyk
    że facet wymaga natychmiastowej opieki lekarskiej na oddziale zamkniętym.

    niczego nie kwestionuję tylko stwierdzam fakt
    smutna to lektura zastanawiam się tylko dlaczego federacja konsumentów i
    inne instytucje nie biją na alarm....jakim cudem to przeszło w Polsce?
    o stanach nie wspomnę.

  • 70. Data: 2003-12-17 13:09:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Posłuchaj chory człowieku.
    > Cenię sobie własną prywatność jak i osób, którzy dla mnie pracują.

    To pech bo już za chwileczkę już za momencik ją stracisz.
    Zobaczymy czy dalej będziesz wtedy tak pajacował i czy osoby, które
    dla Ciebie pracują będą dalej chciały pracować z donosicielem :)

    > Już niedługo go doświadczy.
    > Areczku kochany, jeszcze mi twojego miejsca zamieszkania brakuje.

    Proszę Cię bardzo tchórzliwy piesku :

    ul. Szewska 81/1 50 -054 Wrocław

    Poszczekaj sobie zza węgła, zobaczymy jak będziesz skomlał jak Cię wyciągną
    zza niego i przyjdzie Ci pokazać swoją gębę :)

    zdrówka
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info