  • 1. Data: 2003-12-16 11:39:57
    Temat: licencja OEM a używany komputer
    Od: "Nixi" <v...@w...pl____BEZ_SPAMU__>

    CZy mając kompa z Win98 OEM i rachunek od poprzedniego właściciela
    ściślej umowę sprzedaży) na kompa z tą windą OEM jestem legalnym
    użytkownikem?( rachunku ze sklepu nie mam)
    Nix

  • 2. Data: 2003-12-16 12:48:12
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: Arek <a...@e...net>

    Nixi rzecze:

    > CZy mając kompa z Win98 OEM i rachunek od poprzedniego właściciela
    > ściślej umowę sprzedaży) na kompa z tą windą OEM jestem legalnym
    > użytkownikem?( rachunku ze sklepu nie mam)

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-12-16 13:08:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > Nixi rzecze:

    > Tak.

    a jak nie ma rachunku?

    zalozmy, ze zmontowalem sobie skladaka, zakupilem win xp z nalepka lacznie z
    myszka (elementem komputera niezbednym do jego prawidlowej pracy, czy jakos
    tak)...potrzebuje rachunek za winde z myszka w razie kontroli, czy nie?

    pozdrawiam
    d.

  • 4. Data: 2003-12-16 13:17:43
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > lacznie z myszka (elementem komputera niezbednym do jego prawidlowej
    > pracy, czy jakos tak)...potrzebuje rachunek za winde z myszka w razie

    dla ms tak. Faktura/rachunek z wyszczególnionym oprogramowaniem jest dowodem
    legalności.
    P.

  • 5. Data: 2003-12-16 13:20:08
    Od: "Janusz J" <c...@w...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jakos
    > tak)...potrzebuje rachunek za winde z myszka w razie kontroli, czy nie?

    Nie potrzebujesz rachunku. Musisz mieć nośnik i licencję (nalepkę). To
    wszystko. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-12-16 13:25:07
    Od: w...@p...onet.pl

    > dla ms tak. Faktura/rachunek z wyszczególnionym oprogramowaniem jest dowodem
    > legalności.

    to chyba jakis zart jest?
    chcesz po wiedziec, ze dla wlasnego bezpieczenstwa powinienem przez, dajmy na
    to, 10 lub 20 lat trzymac dowod zakupu ms i myszki w sejfie, zeby bron boze
    nikt mi komputera nie zabral? wybacz, ale rozbawilem sie do lez

    a co w przypadku, gdy dostane od sprzedawcy nie fakture tylko paragon z kasy
    fiskalnej (bo chodzi o dowod zakupu, a nie fakture) ktory z racji swych
    wlasciwosci (zdaje sie papier cos w rodzaju fotograficznego) jest po ok roku od
    zakupu po prostu nie do odczytania (wydruk na nim po prostu z nika - wiem z
    doswiadczenia)
    wtedy mam juz nielegalne oprogramowanie?

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2003-12-16 13:26:10
    Od: w...@p...onet.pl

    > Nie potrzebujesz rachunku. Musisz mieć nośnik i licencję (nalepkę). To
    > wszystko. Pozdrawiam

    oczywiscie z tym sie zgadzam

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2003-12-16 13:37:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    w...@p...onet.pl rzecze:
    > a jak nie ma rachunku?

    Wystarczającym dowodem legalności oprogramowania jest legalny egzemplarz programu.
    OEM w niczym się tu nie różni mimo zaklęć niektórych firm.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 9. Data: 2003-12-16 13:40:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Janusz J rzecze:
    > Nie potrzebujesz rachunku. Musisz mieć nośnik i licencję (nalepkę).
    > To wszystko. Pozdrawiam

    Nalepki też nie potrzebuje ani żadnej "licencji".
    Wystarczy oryginalna kopia egzemplarza programu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2003-12-16 14:29:26
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    Użytkownik "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > dla ms tak. Faktura/rachunek z wyszczególnionym oprogramowaniem jest
    dowodem
    > legalności.

    Microsoft na swoich stronach pisze jednak co innego.
    Rachunek dobrze zby byl, ale warunkiem koniecznym do stwierdzenia legalnosci
    jest....
    http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq_1.htm
    "Jaką minimalną ilość dokumentacji należy przechowywać aby udowodnić, że
    posiadane produkty programowe są legalnie licencjonowane?"