  • Data: 2004-05-11 11:19:50
    Temat: Re: legalny soft
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:

    > Prosze spojrzec w jaki sposob sie wypowiada o OpenOffice
    > OpenOfficePL :
    > "Najnowsza wersje NASZEGO oprogramowania"

    Przemku, ja czekam na ten obiecany zrzut z licencji.
    Jeżeli do programu zalączna jest licencja GPL i/lub SISSL lub odnesienie
    do niej, to własciwie sprawa kończy się na nieuczciwych chwytach
    marketingowych. Nieuczciwych w ten najgorszy sposób, bo bazujących na
    ludzkiej niewiedzy (jaki procent ludzi w polsce wie co to GPL czy Open
    Source?) i strachu (bo przyjdzie skabówka i wam dołozy za to całe
    darmowe oprogramowaie) ale jednak tylko chwytach marketingowych.

    Jeżeli natomiast firma zmieniła licencję, to już jest złodziejstwo
    czystej wody. Problem w tym że w Polsce nie ma chyba organizacji która
    podjęła by sie wytoczenia procesu cywilnego o zlamanie publicznej
    licencji. RWO jest zbyt mało sformalizowany.
    A ścigane toto z mocy prawa nie jest.

    A propos - czytałes ich FAQ i te brednie ktore wypisują o open source. I
    o dowodach legalności "swojego" oprogramowania? Nóz się w kieszeni otwiera.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl