    From: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalnosc softu JAVA (nieco z innej beczki)
    Date: Sun, 08 Aug 2004 00:24:45 +0200

    Przemek R.:

    > PO internecie krąży troche gier java. (na komorki)
    > chcialbym je zamiescic na stronie WAP i udostepnic
    > za darmo.
    > Do takich gier nie ma dolaczonych licencji, jest tylko romiar, sprzedawca,
    > wersja itp.

    No więc skoro jest sprzedawca, to się z nim skontaktuj.

    > Czy w obowiazujacym na dzien dzisiejszy prawie cos by mi za to grozilo?

    Tak. W końcu prawo autorskie chroni te dzieła.

    > Jezeli nie KK to czy autor takiego dziela ma szanse na wygranie sprawy,
    > (nie ma licencji, nie ma warunkow,

    A muszą być? Do każdej książki masz licencję dołączoną? Są zasady prawa
    autorskiego i one obowiązują. Dodatkowe informacje są dołączane wtedy, gdy
    autor chce część swoich praw odstąpić i pisze ,,to jest freeware, każdy
    może za darmo używać i rozpowszechniać pod warunkiem x''. Jeśli nie ma
    dodatkowych zapisów, obowiązuje prawo autorskie.

    > nie pobieram gier ze sklepu, a wrozka
    > nie jestem, sprzedawca nie znaczy tworca gry)

    Skoro brak danych, to musisz do nich dotrzeć albo zrezygnować.
    Jeśli zobaczysz na ulicy stojący samochód, to też wróżka nie jesteś i nie
    wiesz, czy jest czyjąś własnością czy bezpański.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden