  • 1. Data: 2004-08-07 11:14:51
    Temat: legalnosc softu JAVA (nieco z innej beczki)
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Odrazu uprzedam nie interesuje mnie to czy jest to moralnie wporzadku czy
    nie.Od strony prawnej.

    PO internecie krąży troche gier java. (na komorki)
    chcialbym je zamiescic na stronie WAP i udostepnic
    za darmo.
    Do takich gier nie ma dolaczonych licencji, jest tylko romiar, sprzedawca,
    wersja itp.
    Czy w obowiazujacym na dzien dzisiejszy prawie cos by mi za to grozilo?
    Jezeli nie KK to czy autor takiego dziela ma szanse na wygranie sprawy,
    (nie ma licencji, nie ma warunkow, nie pobieram gier ze sklepu, a wrozka nie
    jestem, sprzedawca nie znaczy tworca gry)

    Pozdrawiam
    P.

    --
    '''''"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""""""

    odwiedź też forum poświęconemu
    językowi C++ http://cpp.g5.pl

  • 2. Data: 2004-08-07 22:24:45
    Temat: Re: legalnosc softu JAVA (nieco z innej beczki)
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    Przemek R.:

> [...]
    > za darmo.
    > Do takich gier nie ma dolaczonych licencji, jest tylko romiar, sprzedawca,

    No więc skoro jest sprzedawca, to się z nim skontaktuj.

    > Czy w obowiazujacym na dzien dzisiejszy prawie cos by mi za to grozilo?

    Tak. W końcu prawo autorskie chroni te dzieła.

    > Jezeli nie KK to czy autor takiego dziela ma szanse na wygranie sprawy,
    > (nie ma licencji, nie ma warunkow,

    A muszą być? Do każdej książki masz licencję dołączoną? Są zasady prawa
    autorskiego i one obowiązują. Dodatkowe informacje są dołączane wtedy, gdy
    autor chce część swoich praw odstąpić i pisze ,,to jest freeware, każdy
    może za darmo używać i rozpowszechniać pod warunkiem x''. Jeśli nie ma
    dodatkowych zapisów, obowiązuje prawo autorskie.

    > nie pobieram gier ze sklepu, a wrozka
    > nie jestem, sprzedawca nie znaczy tworca gry)

    Skoro brak danych, to musisz do nich dotrzeć albo zrezygnować.
    Jeśli zobaczysz na ulicy stojący samochód, to też wróżka nie jesteś i nie
    wiesz, czy jest czyjąś własnością czy bezpański.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden

  • 3. Data: 2004-08-08 09:45:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > może za darmo używać i rozpowszechniać pod warunkiem x''. Jeśli nie ma
    > dodatkowych zapisów, obowiązuje prawo autorskie.

    ok dzieki, tylko pytalem, sporo sie tutaj mowilo o oprogramowaniu i
    licencjach.

    Pozdrawiam

    P.

  • 4. Data: 2004-08-08 09:53:35
    Od: Immer Unzufrieden <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>

    Przemek R.:

    > ok dzieki, tylko pytalem, sporo sie tutaj mowilo o oprogramowaniu i
    > licencjach.

    no i zauważ, że większość sporów dotyczy tego, czy licencja jest zgodna z
    prawem w danym zakresie.

    --
    bis bald,
    Immer Unzufrieden