  • 51. Data: 2003-01-16 17:08:58
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3E26E0D1.FF5A9326@elita.pl...

    > Tak tylko czepliwie - polskie prawo wymaga PISEMNEJ formy w takich
    > sprawach ;))

    To dosyć istotne. Jak jest tego dokładnie podstawa prawna?

    Pozdr. Jan

  • 52. Data: 2003-01-16 17:34:55
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jan wrote:
    > To dosyć istotne. Jak jest tego dokładnie podstawa prawna?

    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 53. Data: 2003-01-16 18:00:19
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

    > Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych :)

    Sorry ale nie mogę znaleźć w którym miejscy tej ustawy jest o tych
    pisemnych licencjach użytkownika. Znalazłem tylko że umowa o przeniesienie
    autorskich praw majątkowych ma być pisemna czyli artykuł 53

    Pozdr. Jan

  • 54. Data: 2003-01-16 18:16:59
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jan wrote:
    > Sorry ale nie mogę znaleźć w którym miejscy tej ustawy jest o tych
    > pisemnych licencjach użytkownika. Znalazłem tylko że umowa o przeniesienie
    > autorskich praw majątkowych ma być pisemna czyli artykuł 53

    Art. 67. p.5.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 55. Data: 2003-01-16 18:44:37
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

    > Art. 67. p.5.

    czyli
    "Umowa licencyjna wyłączna wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem
    nieważności."

    Ale licencja użytkownika windows nie jest licencją wyłączną

    Pozdr. Jan

  • 56. Data: 2003-01-17 01:05:46
    Temat: legalność oprogramowania
    Od: Artur <a...@j...net>

    Arnoldzie B. zapytam ponownie. Z kim konkretnie rozmawiales na ten
    temat. Wystarczy imie, pierwsza litera nazwiska (wiesz... tak jak Arnold
    B.) oraz telefon.

    Sadzac po czasie odpowiedzi na poprzedni post (z 17:33) oraz ilosci
    postow jakie wysylales pozniej mam wrazenie, ze znowu klamiesz. Z nikim
    nie rozmawiales, o niczym nie wiesz, a to co opowiadasz to sa pobozne
    zyczenia, które maja za zadanie stworzyc precedens z którego będziesz
    mogl skorzystac sam w momencie gdy ktos ponownie dobierze ci się do 4
    liter.

    Przestan w koncu mącic ludziom w glowach. Mnie tez nie podoba się to co
    widze, ale nie naginam rzeczywistosci do swoich... snow.

    A.

  • 57. Data: 2003-01-17 01:09:15
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Jan wrote:
    >czyli
    >"Umowa licencyjna wyłączna wymaga zachowania formy pisemnej
    >pod rygorem nieważności."
    >
    >Ale licencja użytkownika windows nie jest licencją wyłączną

    Oczywiście że licencja Windows to licencja *niewyłączna*,
    podobnie jak znakomita większość licencji programów.
    Dlatego ten przepis jej nie dotyczy - Twój przedmówca się mylił.
    Niewyłączna licencja programu komputerowego nie musi być pisemna.

    Przy okazji (kiedyś sama pytałam o jakiś materiał o licencjach
    programów) znalazłam taki artykuł z Rzeczypospolitej:
    http://arch.rp.pl/a/rz/1996/08/19960812/199608120005
    .html

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 58. Data: 2003-01-17 01:10:52
    Od: Artur <a...@j...net>

    A. Buzdyganie - umiesc ja na sieci. Najlepiej na stronie www.elita.pl w
    wersji MP3 tak jak to już zrobiles. Nie zaslaniaj się autoryzacja bo raz
    już zrobiles to BEZ autoryzacji.
    Umowmy się co do jednego - nie rozmawiales, nie nagrales (bo nie było
    czego). A to co możesz puscic to... no już dosyc.
    Gdybys miał tego typu wypowiedz, nagrana, to nie mialbys zadnych
    skrupulow by ja upublicznic. Znam cie za dobrze, misiu!

    A.

  • 59. Data: 2003-01-17 02:07:42
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Jan wrote:
    > Ale licencja użytkownika windows nie jest licencją wyłączną

    W tym zakresie jaki jest wpisany w "wersji OEM" to bym się kłócił,
    czy nie jest licencją wyłączną skoro "zastrzega wyłączności korzystania
    z utworu w określony sposób".
    Ale to już puste kruszeniem kopii, zwracałem tylko uwagę na prawną kruchość
    zobowiązań z umowy "zawartej" przez "kliknięcie".

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm